رحمان بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت چهار خطه شدن محور شوشتر - دزفول بیان کرد: این محوربه عنوان یکی از پرترافیک ترین و حادثه خیزترین محورهای ارتباطی استان، ارتباط و اتصال شمال استان را با نقاط مرکزی برقرار میکند به همین دلیل از لحاظ پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: اکثر معادن استان در منطقه کهنک دزفول قرار دارند به همین دلیل این محور شاهد تردد ماشین آلات حمل مصالح است.
بهرامی عنوان کرد: قرارداد چهارخطه شدن این محور در سنوات گذشته با شرکت پیمانکار بسته شده ولی به دلیل داشتن معارض، اجرای طرح با تاخیر مواجه شد؛ در حال حاضر تکمیل این طرح با قیمت قبلی صرفه اقتصادی نداشته بنابراین تعیین پیمانکار جدید در دستور کار است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: زیرسازی ۱۲ کیلومتر از مسیر پل کهنک به شهر شرافت تکمیل شده و در صورت تامین اعتبار و مشخص شدن پیمانکار، این مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.
بهرامی افزود : طول پل بزرگ کهنک ۶۵۰ متر بوده که برای ساخت آن حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود : همچنین در این محور پل سیاهمنصور به طول ۱۰۰ متر قرار دارد که مطالعات اولیه آن انجام شده و در صورت تزریق اعتبار این پل در فرآیند مناقصه قرار میگیرد.
بر اساس این گزارش در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزاد راه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر آن ۲ خطه است.
نظر شما