۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85490728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲ میلیارد ریال برای بازسازی ۲ پل‌ ارتباطی غرب خراسان تامین شد + فیلم

سبزوار- ایرنا - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: عملیات مرمت و بازسازی پل‌ «حارث‌آباد» در مسیر سبزوار - روداب و تکمیل پل ارتباطی شامکان در شهرستان «ششتمد» با ۶۲ میلیارد ریال اعتبار اولیه در چند روز اخیر آغاز شد.

علیرضا خجسته روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای بازسازی پل حارث آباد، در حدفاصل سبزوار به بخش محروم روداب ۳۲ میلیارد ریال و برای تکمیل پل نیمه‌کاره مسیر شامکان ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری تامین اعتبار شده است.

وی افزود: پل فلزی خرپای حارث آباد در محور سبزوار- روداب، پاییز سال قبل به علت سرقت هایی که پیش از آن از قطعات و پیچ و مهره های آن انجام شده بود، با عبور غیرمجاز یک تریلی با بار سنگین از روی آن آسیب دیده و تخریب شده بود.

به گزارش ایرنا در جریان بارندگی های اواخر اردیبهشت امسال و با توجه به جاری شدن سیلاب در رودخانه «کال‌شور» و عدم امکان تردد از روی پل حارث آباد، ارتباط اهالی بخش محروم روداب سبزوار با مرکز شهرستان به مدت چند روز قطع شده بود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پس از آسیب دیدگی پل مکاتبات لازم برای تامین اعتبار از منابع ملی سازمان راهداری و استانداری انجام شد و از طرفی به دلیل قدمت پل و نیاز به معادل‌سازی مقاطع فولادی و ضرورت بررسی گزینه ساخت پل بتنی، بررسی مشاور بر روی گزینه های مختلف، زمان‌بر شد.

خجسته افزود: متاسفانه با وجود پیگیری های انجام شده، هیچگونه مبلغی از منابع شهرستان به این امر اختصاص داده نشد و تنها با مساعدت سازمان راهداری، مجوز برگزاری مناقصه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ شد و بر همین مبنا فرآیند برگزاری مناقصه با توجه به ضرورت رعایت قانون، موجب دونوبته شدن موضوع شد، که در مرحله دوم پیمانکار با مبلغ اولیه ۳۲ میلیارد ریال انتخاب و قرارداد منعقده عملیات تعمیر پل در دست اقدام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیل و عدم استحکام بستر رودخانه برای تردد ماشین‌آلاتی مانند جر ثقیل، مستلزم آن است که پیمانکار تمهیداتی ویژه را برای اجرای طرح به کار گیرد، تاکید کرد: در عین حال می‌توان به شهروندان سبزواری اطمینان داد که در صورت تامین اعتبار لازم حداکثر تا ۲ ماه دیگر پل مرمت و تردد از روی آن امکانپذیر شود.

۶۲ میلیارد ریال برای بازسازی 2 پل‌ ارتباطی غرب خراسان تامین شد + فیلم

۳۰ میلیارد یال برای تکمیل پل شامکان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص پل شامکان در شهرستان ششتمد نیز گفت: متاسفانه با توجه به اعتبارات اندک اختصاص داده شده، عملیات تکمیل این سازه نیز متناسب با اعتبار ابلاغی پیشرفت داشته و با پیگیری های انجام شده و مساعدت سازمان راهداری در تامین اعتبار مورد نیاز، علی الحساب ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۳ برای تکمیل آن منظور شده است که امید است تا سه ماه آینده تکمیل و کاملا آماده بهره برداری شود.

فرماندار ششتمد پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت تکمیل پل جاده شامکان تاکید کرده و گفته بود که فرمانداری از حدود سه سال پیش پیگیر تکمیل این پل بوده است اما با توجه به تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات، تاکنون این طرح ناتمام مانده و مردم با هر بارندگی برای تردد در این مسیر و رفت و آمد به شهرهای ششتمد، سبزوار و مشهد دچار مشکل می‌شوند.

نیاز پنج هزار میلیارد ریالی برای ساماندهی پل‌های جاده‌ای استان

خجسته با عذرخواهی از صبر و متانت شهروندان استان که در جریان وقوع سیلاب های ماه گذشته برای تردد جاده ای دچار زحمت و دشواری شدند، خاطرنشان کرد: در ایام وقوع سیلاب به صورت همزمان حدود ۷۹ آبنما در راه‌های استان دچار محدودیت تردد شد که امید است با تامین اعتبارات و هم افزایی اعتبارات ملی و استانی، امکان جبران خسارات سیل و پایداری تردد در مسیرهای سراسر استان با ساخت پل‌های مورد نیاز این مشکل برطرف شود.

وی اعتبار تقریبی مورد نیاز برای ساماندهی پل‌های استان را پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha