۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85490891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی غافل از دریافت کارت ملی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۳۰ هزار نفر از جمعیت مشمول این استان تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند.

علی زاهدی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بخش عمده افرادی هستند که سن ۱۴ سال را تمام کرده و تازه وارد ۱۵ سال شدند و در چرخه جمعیت فعال نیستند و برای کارت هوشمند ملی آنان به مدارس مراجعه و اقدامات لازم انجام می شود.

وی افزود: ۹۳ هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی در گروه سنی ۱۴ -۱۰ سال هستند که هنوز مشمول دریافت کارت ملی هوشمند نیستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اضافه کرد: تاکنون ۹۹.۵ درصد واجدین شرایط در این استان که بیش از ۷۰۰ هزار نفر هستند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

بیش از ۱۰ هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل

وی ادامه داد: اکنون ۱۰ هزار و ۴۷۸ کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان این استان آماده تحویل به متقاضیان است.

زاهدی نیا گفت: افراد جامانده می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان فعال استان بدون تحویل مدارک فیزیکی صرفا با به همراه داشتن اصل شناسنامه نسبت به ارائه درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی یادآور شد: به محض اینکه کارت صادر شود برای افراد پیامک ارسال می‌شود و برای گرفتن کارت هوشمند ملی مراجعه می کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با تاکید بر اینکه افراد محدودی هم هستند که کارت‌های خود را تحویل نگرفته‌اند خاطرنشان کرد: مجدد برای اینها نیز پیامک ارسال شده و این افراد برای تحویل کارت هوشمند ملی خود مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha