۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83173587
T T
۰ نفر

سريال 7200 كارت ملي در خراسان شمالي باطل شد

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83173587
سريال 7200 كارت ملي در خراسان شمالي باطل شد

بجنورد- ايرنا- مديركل ثبت احوال خراسان شمالي گفت: سري و سريال كارت ملي قديمي هفت هزار و 200 نفر از كساني كه براي دريافت كارت ملي هوشمند خود مراجعه نكرده اند در سامانه ثبت احوال باطل شده است.

علي زاهدي نيا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك اين تعداد كارت ملي كه تا پايان سال 96 و قبل آن صادر شده اند در ادارات ثبت احوال موجود است كه متقاضيان آنها براي دريافت كارت ملي هوشمند خود مراجعه نكرده اند.
وي افزود: سري و سريال كارت هاي قبلي اين افراد در سامانه ثبت احوال باطل شده و بنابراين اين افراد در دريافت خدمات از دستگاه هاي اجرايي و بانك ها دچار مشكل مي شوند.
زاهدي نيا گفت: اطلاعات اين افراد هم اينك در دستگاه هاي اجرايي قابل دريافت نيست و امكان احراز هويت وجود ندارد و بنابراين نمي توانند خدمات لازم را كه نيازمند داشتن كارت ملي است از دستگاه ها دريافت كند.
وي با اشاره به ارسال سه دوره پيامك و تماس تلفني با اين افراد، اظهار داشت: در مجموع 9 هزار و 400 نفر براي دريافت كارت خود مراجعه نكرده بودند كه با اطلاع رساني انجام شده دو هزار و 200 نفر نسبت به دريافت كارت خود اقدام كردند.
مديركل ثبت احوال خراسان شمالي افزود: افراد باقي مانده بايد با مراجعه به محل ارائه درخواست خود اعم از ادارات ثبت احوال، پست و يا دفاتر پيشخوان نسبت به فعال كردن سري و سريال كارت هاي خود در سامانه ثبت احوال اقدام كنند تا امكان بهره مندي از خدمات براي آنها فراهم شود.
وي يادآور شد: هم اينك براي 83 درصد از جمعيت 663 هزار و 629 نفر بالاي 15 سال اين استان كارت ملي هوشمند صادر شده است.
به گفته مديركل ثبت احوال خراسان شمالي صدور كارت ملي هوشمند از سال 91 شروع شده كه آخرين مهلت آن اسفندماه 97 مي باشد.
خراسان شمالي 863 هزار نفر جمعيت دارد.
ط/ 6042