بیش از ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های اصفهان در دولت سیزدهم احداث شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی با هدف ارتقاء سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز استان، در زمان دولت سیزدهم احداث شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن روز دوشنبه افزود: این اداره کل از سال ۱۴۰۰ با تشکیل کارگروه‌های ویژه و تلاش و برنامه‌ریزی به عملیات اجرایی تمام پروژه‌های اولویت‌دار خود شتاب بخشید.

وی توسعه راه‌ها و توجه به حوزه راه‌سازی را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: با تلاش بعمل آمده در سال‌های اخیر، اقدامات موثری در راستای احداث و ارتقای راه‌های استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه این استان بعنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از اهمیت ترارفیکی بالایی برخوردار است، ادامه داد: اصفهان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، رتبه نخست حمل بار و مقام سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می‌گذرد، از این رو ساخت و ارتقاء راه‌های این استان بسیار حائز اهمیت است.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: با هدف ارتقاء سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی در سطح استان اصفهان اجرا و برای احداث ۲۰۰ کیلومتر راه نیز مطالعات آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک ۱۷ پروژه در حوزه مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در دست احداث است، افزود: این پروژه‌ها در قالب احداث و بهسازی، تقاطع غیرهمسطح و تونل در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha