به گزاش ایرنا، تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت، به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان و نقطه اتصال این منطقه به استانهای غربی و جنوب غربی کشور از اهمیت زیادی برای استان اصفهان و استان های خوزستان و لرستان برخوردار است.
تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت، می تواند نقش بسزایی در حمل و نقل جاده ای غرب استان و غرب و جنوب غرب کشور به تهران داشته باشد و احداث این تونل موجب رُشد اقتصادی غرب استان اصفهان خواهد شد.
مردم شهرستان های خوانسار و بوئین میاندشت سالهای گذشته به علت وجود گردنههای کوهستانی با شیب زیاد در این منطقه، بارها شاهد خسارات جانی فراوان بوده اند و علاوه بر آن، زمستانها با بارش برف شدید، بسته شدن این جاده و بُروز اختلال عبور و مرور در این محور را دیده اند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار درباره تکمیل این پروژه گفت: بدلیل صعب العبور بودن راه ترافیکی مسیر خوانسار به بوئین میاندشت مقرر شد در بخشی از مسیر تونلی به طول یک هزار و ۲۰۰ متر با چهار کیلومتر راه دسترسی اجرا شود.
سعید شاهی ادامه داد: هماکنون تونل خوانسار- بوئین میاندشت ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص منابع، بزودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و با این اقدام، شیب مسیر در حد استاندارد ۶ درصد خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر این پروژه، که نقطه اتصال مرکز به غرب و جنوب غرب کشور است، پروژه کنارگذر خوانسار که بخشی از مسیر دامنه - خوانسار- گلپایگان - خمین است در دست تکمیل بوده و هماکنون 10 درصد مراحل خاکبرداری بخشی از آن به طول 14 کیلیومتر انجام شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی خوانسار یادآور شد: اصلاح چهارخطه ورودی جنوبی شهر خوانسار نیز با مشارکت اداره شهرستان، شهرداری خوانسار و اداره راهداری در حال اجرا است و مقرر شد عملیات خاکی توسط شهرداری، اجرای پایه ریزی توسط راه و شهرسازی و عملیات آسفالت توسط راهداری انجام شود.
شاهی گفت: طول مسیر اصلاح چهارخطه ورودی جنوبی شهر خوانسار، حدود ۲ کیلومتر است و پروژه هماکنون در مرحله پایان خاکبرداری قرار دارد که با اتمام پروژه مسیر ورودی جنوبی خوانسار ایمن خواهد شد.
به گزارش ایرنا، افزون بر ۱۰ درصد حمل و نقل جادهای کشور از استان اصفهان عبور میکند و این استان بین پنج استان شاخص کشور در حوزه راه قرار داشته و جایگاه ویژه ای در حوزه راهسازی در کشور دارد.
استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.
این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.
نظر شما