نمایشگاه جلوه‌های پایداری به مناسبت سوم خرداد در آستارا گشایش یافت + فیلم

آستارا - ایرنا - رئیس اداره ارشاد آستارا گفت: نمایشگاه عکس و نقاشی جلوه‌های پایداری به مناسب آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت در این شهرستان گشایش یافت.

زهرا ناصری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز روز آزادسازی خرمشهر افزود: این نمایشگاه بمنظور ارج نهادن به مقام شهدا و فداکاری‌های حماسه سازان آزادی خرمشهر در سالن گالری معراج برای بازدید عموم دایر شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۴ قطعه عکس از تصاویر خرمشهر، رزمندگان اسلام در آن زمان ،چگونگی آزاد سازی خرمشهر و بخش هایی از این شهر که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بوده و تعداد ۳۱ عدد تابلوی نقاشی از کودکان با موضوع حاج قاسم سلیمانی و ایثار و شهادت به نمایش گذاشته شده است.

ناصری خاطرنشان کرد: نقاشی های موجود در این نمایشگاه در سبک های مداد رنگی، سیاه قلم، رنگ روغن و اکلولیک هستند و هنرمندان شهرستان آستارا با توجه به نا کافی بودن امکانات توانستند این آثار هنری را خلق و در منظر نمایش قرار دهند.

وی توضیح داد: با توجه به شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان ما افتتاح نمایشگاه را با تاخیر انجام دادیم تا خللی در مراسمات وی صورت نگیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر مرزی آستارا با اشاره به واقعه مهم فتح خرمشهر بیان کرد: آزادسازی خرمشهر، مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدایی است که برای دفاع از کیان اسلامی عاشقانه و خالصانه جنگیدند و افتخارآفرینی کردند.

او با بیان اینکه بزرگداشت یاد شهدا و رزمندگان یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی یکی از راهکارهای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و گامی مهم برای حفظ ارزش های انقلاب است.

در پایان مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور مسئولان نظامی و شهرستانی برگزار شد، با اهدای لوح تعدادی از هنرمندان آستارا مورد تقدیر قرار گرفتند؛این در ساعات اداری میزبان عموم علاقمندان به جلوه های ایثار و پایداری است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha