تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفتم خرداد به تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش و پرورش، احکام سبز به جای زندان و یا جریمه، مهلت ۲ هفته‌ای برای تحویل اسناد معوقه درمان، کمین سارقان برای سالمندان در استفاده از خودپرداز، کاهش ۱۶ درصدی سرقت در تهران، در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار نداریم، استفاده از لباس فرم سال گذشته بلامانع است وشهیدجمهور بروکراسی خمود حاکم را متحول کرد، پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

احکام سبز یا زندان و جریمه؛ با کدام یک موافقید؟

حتما زیاد می‌‎شنوید که در فلان استان فردی به علت تخلف محیط‌زیستی دستگیر شد، تا چندی پیش قاضی برای این افراد حبس و یا جریمه نقدی صادر می‌کرد اما دولت سیزدهم درصدد برآمده تا در این زمینه فرهنگ‌سازی کند، بنابراین با هماهنگی میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و دستگاه قضا مقرر شد تا برای این افراد به جای حبس یا جریمه نقدی احکام سبز صادر شود.

دشت های پر از پلاستیک در گوشه گوشه کشور، گویی به بافت خارج از شهر تبدیل شده اند چون به محض اینکه پا را از شهر بیرون می گذاری با انبوهی از انواع پسماندها در گوشه و کنار جاده مواجه می شوی، گویی در دو طرف جاده جنگلی از پلاستیک رشد کرده است، روی هر بوته و شاخه درختی پلاستیک ها رقص کنان خودنمایی می کنند؛ البته این روزها به نظر می رسد زباله ها پا را فراتر گذاشته و کم کم در حال وارد شدن به داخل بافت شهری هستند، این صحنه ها را کم ندیده ایم.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

مهلت ۲ هفته‌ای برای تحویل اسناد معوقه درمان

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: برای تحویل همه اسناد معوقه درمان از ۷ تا ۲۱ خرداد ماه جاری مهلت ۲ هفته‌ای برای تحویل اسناد معوقه درمان تعیین شده است.

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان، از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ روزهای ۷ تا ۲۱ خردادماه به مدت دو هفته فرصت دارند اسناد هزینه درمانی خود را تحویل نمایندگان منتخب بیمه ملت دهند تا پس از پایان دریافت همه اسناد معوقه، فرایند ثبت، ارزیابی و متعاقب آن پرداخت خسارات متعلقه به انجام برسد.

شرکت بیمه ملت که در مناقصه امسال برنده بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری شده است در راستای ارائه خدمات به بازنشستگان، لیست نمایندگان منتخب برای دریافت و ثبت اسناد درمانی مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون را اعلام کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

روزنامه «جهان صنعت» و صادق زیباکلام مجرم شناخته شدند

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اعلام کرد: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های محمدرضا سعدی مدیرمسئول روزنامه «جهان صنعت» و صادق زیباکلام با حضور اعضای هیات منصفه در شعبه یک دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و با اکثریت آراء مجرم شناخته شدند.

اکبر نصراللهی درباره نشست امروز (دوشنبه هفتم خرداد) دادگاه مطبوعات گفت: صادق زیبا کلام و محمدرضا سعدی مدیرمسئول «جهان صنعت» به اتهام «انتشار مطالب خلاف واقع» در شماره ۲۸ آبان ۱۴۰۱ این روزنامه محاکمه شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

کمین سارقان برای سالمندان در استفاده از خودپرداز

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: افراد فرصت‌طلب از کوچکترین غفلت سالمندان برای کارهای بانکی در کنار دستگاه‌های خودپرداز سوء استفاده می‌کنند.

سرهنگ محمد شریفی با اشاره به سوء استفاده‌ها در زمان حضور افراد در پای دستگاه‌های عابر بانک، اظهار داشت: با مروری به خبرهایی چون دستگیری عوامل سرقت حساب‌های بانکی سالمندان، شگرد یک سارق برای کلاهبرداری از افراد بی‌سواد در کنار دستگاه خودپرداز، کلاهبرداری از افراد سالمند و دستگیری عوامل سرقت حساب‌های بانکی سالمندان نشان می دهد این افراد شیاد در این روش سعی می‌کنند با بهانه‌های مختلفی از جمله کمک کردن یا کار راه انداختن افراد کهنسال آنها را فریب و با شگردهای خاص مجرمانه حساب آنان را تخلیه می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش و پرورش/استخدام یک پنجم معلمان و ساخت ۷ هزار مدرسه

نظام تعلیم و تربیت به دلیل اهمیت و حساسیت از ابتدای دولت سیزدهم مورد توجه شخص آیت‌الله رئیسی قرار گرفته بود و بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها با دستور و تاکید ایشان عملیاتی شد که از مهمترین آنها می‌توان به اختصاص ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی یعنی معادل یک پنجم معلمان کشور اشاره کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نهم خرداد سال ۱۴۰۲ به رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند و وی با کسب ۱۶۷ رای موافق توانست سکاندار بزرگترین دستگاه اجرایی کشور شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهید خدمت با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی در حکمی که ۱۵ خردادماه سال گذشته صادر کرد ۱۲ ماموریت برای وزیر جدید آموزش و پرورش تعریف کرد که یکی از آنها جذب معلم کارآمد و متعهد از طریق دانشگاه فرهنگیان بود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

کاهش ۱۶ درصدی سرقت در تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران از کاهش ۱۶ درصدی سرقت از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کشفیات حوزه سرقت و دستگیری‌های هدفمند نیز ۷۰ درصد افزایش یافته است.

علی صالحی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مبارزه با سرقت که با حضور فرماندهان انتظامی و پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به دستورهای رئیس قوه قضاییه مبنی بر تامین امنیت روانی مردم و جامعه و ضرورت مقابله جدی با مخلان نظم عمومی خصوصا سارقین تأکید کرد و اظهار داشت: در همین راستا دادستانی تهران در قالب قرارگاه پیشگیری و مبارزه با سرقت، جلسات متعددی با فرماندهی انتظامی تهران برگزار کرده و پس از شناسایی مشکلات، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای رفع آن‌ها انجام داده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

بیش از ۱۷ هزار نفر در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به جمع خانواده تأمین‌اجتماعی پیوستند

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به حضور فعال این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال که با دو رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای و حمایت از فرهنگ خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، از ثبت‌نام ۱۷ هزار و ۷۶۴ بیمه‌شده جدید در ایام برگزاری نمایشگاه خبر داد.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، سیدمحمدرضا فیاضی بروجنی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای، تلاش شد تا در ایام برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که به تعبیری مهمترین رویداد فرهنگی کشور و مورد توجه نسل جوان، دانشجویان و خانواده‌ها است؛ طرح ویژه‌ای با هدف تلفیق فرهنگ بیمه‌ای و فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی شود که بر اساس آن همه دانشجویان، دختران و بانوان خانه‌داری که در ایام نمایشگاه به جمع خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی پیوستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

حمید نوری به ناحق و غیرقانونی در سوئد زندانی است

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه حمید نوری به صورت غیرقانونی در سوئد زندانی است، گفت: این ستاد استیفای حقوق ایرانیان در هر کجای دنیا را پیگیر می‌کند.

کاظم غریب‌آبادی در دیدار با مجید نوری فرزند تبعه ایرانی زندانی در سوئد با قدردانی از وی به دلیل در جریان قرار دادن ستاد حقوق بشر از وضعیت پدرش در زندان، اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه حمایت و دفاع از اتباع ایرانی در هر کجای دنیا بدون توجه به نژاد، جنسیت و مذهب آن‌ها است.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: دولت و دستگاه قضایی سوئد از همان ابتدای بازداشت حمید نوری تا محاکمه و صدور رأی علیه وی، به دفعات حقوق اولیه و انسانی آقای نوری را نقض کرده‌ است؛ در حالی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

خزعلی: ایران در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار ندارد/حتی یک مورد هم زیاد است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مساله خشونت و بدرفتاری حتی یک مورد هم زیاد است و باید نسبت به آن چاره‌جویی شود، گفت: مقایسه ایران با سایر کشورها نشان می‌دهد که در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار نداریم.

انسیه خزعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره لایحه منع خشونت علیه زنان در مجلس شورای اسلامی و اینکه این لایحه در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: نسبت به توقف لایحه معترض هستیم، چند سال است که این لایحه در مجلس، مراحل مختلف کمیسیون‌ها را طی کرده و در نوبت صحن قرار گرفته ولی مطرح نمی شود.

وی ادامه داد: در ماه های گذشته دائماً این لایحه در دستور کار قرار گرفته است و هر هفته وعده هفته دیگر را می شنیدیم که امید است در مجلس دوازدهم این امر در اولویت قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

استفاده از لباس فرم سال گذشته بلامانع است/نرخ مصوب باید به اطلاع والدین برسد

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند، گفت: ادارات کل آموزش و پرورش مکلفند نرخ مصوب لباس فرم را از طریق مراجع مربوطه‌ دریافت و به اطلاع والدین برسانند.

عاطفه‌سادات مدبرنژاد درباره تهیه لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در تعیین نوع و رنگ لباس فرم دانش‌آموزی و نحوه تهیه، مدارس مکلف به رعایت ماده ۸۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس هستند و در دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر لباس دانش‌آموزی بر این مهم تاکید شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

شهیدجمهور بروکراسی خمود حاکم را متحول کرد/ آیین تشییع عامل همبستگی شد

جامعه‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه آیت الله رئیسی برج عاج‌نشینی را انتخاب نکرد، گفت: کار بزرگی که رئیس جمهور شهید انجام داد، بیرون آوردن تمام ارکان نظام بروکراسی جامعه از رخوت و سستی و بی‌خبری و بی‌تفاوتی و جهت بخشیدن به آن به سوی یک نظم منطقی بود.

امان الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید و همراهانش اظهار داشت: از تشییع پیکر امام خمینی (ره) که صرف نظر کنیم، تشییع آیت‌الله رئیسی حتی در مقایسه با مشایعت پیکر شهدایی چون بهشتی، رجایی و مطهری در اول انقلاب هم باشکوه‌تر بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

رئیس‌جمهور شهید به معنای واقعی کلمه یک چهره تربیتی بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهور شهید به معنای واقعی کلمه یک چهره تربیتی بود که دو موضوع نوجوان و تربیت جزو اولویت‌های کاری‌ ایشان بود.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در ‌مراسم تکریم وحید بیگدلی و معارفه علی فلاحتکار به‌عنوان قائم مقام جدید سازمان دانش‌آموزی ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی، اظهار کرد: جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در اوایل دولت توسط آیت الله رئیسی پس از چند سال وقفه برگزار شد.

وی ادامه داد: دیدار با دانش‌آموزان در چند نوبت توسط شخص رئیس‌جمهور، استخدام بی سابقه معلمان در آموزش و پرورش طی سال جاری و سال گذشته و استخدام مربیان پرورشی پس از ۱۵ سال وقفه در دوران وی انجام شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تحقق ماموریت شهید جمهور در آموزش وپرورش/احکام سبز به جای زندان و یا جریمه

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha