۱۱۲۴ طرح نیمه‌تمام صنعتی اصفهان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

اصفهان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: یک هزار و۱۲۴ پروژه نیمه‌تمام صنعتی به همت دولت سیزدهم، در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

شاهین آذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در بخش صنعت استان افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌ ۴۲۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ایجاد و با تکمیل و بهره‌برداری از آنها برای ۱۸ هزار نفر در بخش صنعت استان اشتغال ایجاد شد.

وی ادامه داد: ۷۲۳ پروژه توسعه واحدهای صنعتی موجود با سرمایه‌۵۴۰ هزار میلیارد ریال و امکان اشتغال برای ۶۵ هزار نفر نیز در این مدت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: ۴۴ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌ پنج هزار و۴۲۰ میلیارد ریال و بکارگیری ۹۱۶ نیروهای فنی و متخصص نیز در سه سال اخیر در شرکت‌های دانش بنیان استان صادر شد.

وی همچنین با اشاره به صادارت ۵.۶ میلیارد دلاری کالاهای تولیدی استان اصفهان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: ۲۵۰ محدوده اکتشافی معدنی نیز در این مدت از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار و بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌های کاری دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی آیت‌الله رییسی رییس جمهور شهید مورد تاکید قرار گرفت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha