۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبر: 85491321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش دانشگاه یزد در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۴ دانشگاه‌های جوان

یزد- ایرنا- دانشگاه یزد در رتبه‌بندی اخیر دانشگاه‌های جوان دنیا در سال ۲۰۲۴ که توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز منتشر شد حائز رتبه ۳۰۰-۲۵۱ گردید و نسبت به رتبه پنج سال گذشته ارتقای قابل توجهی داشته است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، دکتر " علی میروکیلی" مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد با بیان اینکه پایگاه رتبه‌بندی تایمز، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا را در سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است گفت: این رتبه‌بندی شامل ۶۷۳ دانشگاه از سراسر دنیا است که قدمتی کمتر از ۵۰ سال دارند و رتبه بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۶۷۳ دانشگاه است که نسبت به تعداد ۶۰۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

وی افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز بهترین دانشگاه‌های جهان را که ۵۰ سال سن یا کمتر دارند را فهرست می‌کند و هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی جهت انجام مقایسه‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سهم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه‌های جوان و برتر دنیا ۴۶ دانشگاه بوده که دانشگاه یزد در این رتبه‌بندی حائز رتبه ۳۰۰-۲۵۱ شده و نسبت به رتبه کسب شده در پنج سال گذشته مطابق جدول ارتقای قابل توجهی داشته است.

میروکیلی بیان کرد: ۴۶ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در میان برترین دانشگاه‌های جوان ۲۰۲۴ رتبه‌بندی تایمز فهرست شده که مایه افتخار برای کشور است.

بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه یزد مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha