۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82485672
T T
۰ نفر
دانشگاه صنعتي اصفهان در بين دانشگاه هاي برتر جوان در دنيا سال 2017

اصفهان- ايرنا- دانشگاه صنعتي اصفهان به همراه دانشگاه يزد در ميان دانشگاه هاي برتر جوان جهان در سال 2017 بر اساس فهرست 200 دانشگاه برتر جوان در نظام رتبه بندي تايمز قرار گرفتند.

به گزارش ايرنا، پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) روز شنبه اعلام كرد: فهرست 200 دانشگاه برتر جوان با قدمت زير 50 سال در نظام رتبه بندي تايمز در سال 2017 منتشر شده كه 2 دانشگاه صنعتي اصفهان و يزد از ايران در اين فهرست قرار دارند.
رتبه بندي تايمز يكي از مشهورترين نظام هاي رتبه بندي بين المللي است كه هر ساله دانشگاه هاي برتر دنيا را بر اساس 13 شاخص عملكردي در قالب 5 معيار كلي آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتي و وجهه بين المللي جهت انجام مقايسه هاي جامع و متوازن مورد ارزيابي و رتبه بندي قرار مي دهد.
رتبه بندي دانشگاه هاي جوان نيز از سال 2012 ميلادي تاكنون به صورت سالانه صورت مي گيرد و از شاخص هايي مشابه رتبه بندي جهاني بهره برده است.
تايمز در سال 2017 ميلادي در رتبه بندي دانشگاه هاي جوان، تعداد دانشگاه هاي مورد بررسي خود را از 150 دانشگاه در سال 2016 ميلادي به 200 دانشگاه افزايش داده است و بدين ترتيب دانشگاه هاي بيشتري توانستند در فهرست دانشگاه هاي برتر دنيا قرار گيرند.
از جمهوري اسلامي ايران نيز 2 دانشگاه صنعتي اصفهان و دانشگاه يزد به ترتيب با كسب رتبه در بازه هاي 150-101 و 200-151 توانستند در جمع دانشگاه هاي برتر دنيا حاضر شوند.
تايمز جهت رتبه بندي دانشگاه ها، بخشي از اطلاعات مورد نياز خود را از پايگاه استنادي اسكوپوس و بخشي ديگر را از دانشگاه ها و به صورت خوداظهاري گردآوري مي كند. همچنين اطلاعات حاصل از نظرسنجي شهرت از متخصصان آموزش عالي كه در سطح جهاني صورت مي گيرد، بخش مهمي از اطلاعات اين پايگاه جهت رتبه بندي به شمار مي آيد.
در سال 2017 ميلادي مؤسسه پلي تكنيك فدرال لوزان سوئيس براي سومين سال متوالي رتبه نخست دانشگاه هاي تازه تاسيس دنيا را از آن خود كرد.
دانشگاه هاي علم و صنعت هنگ كنگ، دانشگاه صنعتي نانيانگ سنگاپور، دانشگاه علم و صنعت پوهانگ كره جنوبي و موسسه علم و فناوري پيشرفته كره جنوبي به ترتيب رتبه هاي دوم تا پنجم جدول را از آن خود كرده اند.
دانشگاه صنعتي اصفهان فعاليت خود را از سال 1356 آغاز كرده و اكنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هيات علمي يكي از دانشگاه هاي برتر كشور است.
اصفهان با حدود 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالي و 330 هزاردانشجو، دومين استان دانشگاهي كشور است.
د/3011/ 6022 خبرنگار: آسيه معيني - انتشار دهنده : عمادي