آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهورِ تراز انقلاب بود/ کارنامه موفق دولت سیزدهم در سیاست خارجی

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آیت الله رئیسی عملکرد بسیار خوبی از خود در قوه مجریه ارائه کرد و خود را به ترازی که یک رئیس جمهور باید داشته باشد رساند، به همین جهت معتقدم او تراز یک رئیس‌جمهور جهادی و انقلابی را داشت.

اسماعیل دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی، گفت: یکی از خصوصیات بارز و شاخص آیت‌الله رئیسی مردمداری و انس با مردم بود و این ویژگی در سفرهای استانی او کاملاً صادق بود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌هایی که جمهوری اسلامی باید نسبت به مردم داشته باشد انس گرفتن با آنها است، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی این ویژگی را داشت، خداوند وی را رحمت کند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: آیت‌الله رئیسی بسیار با مردم مانوس و از جنس خود آنها بود و این برای یک رئیس جمهور شاخص مهمی تلقی می‌شود. آیت الله رئیسی فردی سالم، سلیم‌النفس، مردمدار و خداترس و انصافا دلسوز بود و همه این‌ خصوصیات باعث کفایت ریس قوه مجریه می‌شود و به اعتقاد من آیت‌الله رئیسی همه این شاخص‌ها را داشت.

دوستی درباره ویژگی جامع‌الاطراف بودن آیت‌الله رئیسی، تاکید کرد: بنده، سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی نسبت به کشورهای منطقه را بسیار موفق می‌دانم. او از همان روز اول که سکان ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، توسعه روابط با کشورهای همسایه را آغاز کرد و در این راستا موفق بود. کشورهای همسایه هم برای آیت‌الله رئیسی احترام ویژه‌ای قائل بودند که ناشی از همان نیت پاک او بود زیرا کشورهای همسایه هم متوجه شده بودند که رئیس جمهور هدفی جز دلسوزی برای مردم ایران و منطقه ندارد.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی این بود که بسیار برای پیگیری امور کشور وقت اختصاص می‌داد، گفت: این موضوع بسیار مهم است. وقتی فردی مسئولیتی را می‌پذیرد، دیگر متعلق به خود و حتی خانواده‌اش نیست بلکه متعلق به مردم است. آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی و خارجی و حتی در دولت بسیار وقت می‌گذاشت و خستگی‌ناپذیر بود بنابراین سه ویژگی مردمداری، اُنس با مردم و حل و فصل مسائل با کشورهای همسایه در روابط بین‌الملل در آیت‌الله رئیسی وجود داشت.

آیت‌الله رئیسی از جان و دل مایه می‌گذاشت و روحیه جهادی داشت

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ویژگی دیگر آیت‌الله رئیسی این بود که واقعا از جان و دل مایه می‌گذاشت، اظهار کرد: شنیده‌ بودم که برخی شب‌ها تا دیر وقت نمی‌خوابید و بیشتر به فکر اقتصاد و سفره‌ مردم بود، از این رو آیت‌الله رئیسی در محورهایی که بیان کردم کاملا موفق بود.

دوستی، در تراز انقلاب بودن را ویژگی‌ دیگر آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: با اینکه آیت‌الله رئیسی کار اجرایی انجام نداده بود، اما در عین حال روحیه جهادی داشت و بیشتر سابقه کاری او مربوط به قوه قضاییه بود. وی مدتی هم به آستان قدس رضوی رفت و در آنجا هم تا حدودی کار اجرایی انجام داد و صادقه می‌گویم که در این مدت ۳ سال عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه کرد و خود را به ترازی که یک رئیس جمهور باید داشته باشد رساند، به همین جهت معتقدم آیت‌الله رئیسی تراز یک رئیس‌جمهور جهادی و انقلابی را داشت.

وی همچنین ضمن تقدیر از نقش شهید امیرعبداللهیان در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، افزود: از آنجایی که آقای امیرعبداللهیان مدت‌ها معاون وزیر خارجه بود و سپس سکانداری وزارت را برعهده گرفت، توانست پیام آیت‌الله رئیسی را به خوبی به سران کشورهای همسایه منتقل کند. او در جذب همسایگان و حل و فصل و رفع مشکلاتی که قبلاً وجود داشت به‌خوبی عمل کرد و همسایگان را نسبت به کشورمان به جای بدبینی، خوشبین کرد و این هم یک شاخص خوب از بحث جامع‌الاطراف بودن وی بود.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امیرعبداللهیان در هیچ کدام از جناح‌ها نمی‌گنجید، تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم که او اصولگرا یا اصلاح‌طلب بود. او فقط به دنبال این بود کارنامه موفقی از خود ارائه دهد.

دوستی با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این برهه حساس کشور گفت: حوادثی که پیش آمد همه ما را ناراحت کرد زیرا چهره‌های بسیار خوبی از میان ما رفتند. آقای آل‌هاشم محبوبیت ویژه‌ای داشت و اخیرا و در طول تاریخ خبرگان بالاترین رای را آورد و این بدان معناست که او از محبوبیت خوبی در بین مردم تبریز برخوردار بود. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند آل‌هاشم جزو چهره‌های محبوب و معتبر بود و همان ویژگی‌های مردمداری، اُنس با مردم و دلسوزی که در ارتباط با آیت‌الله رئیسی بیان کردم را داشت.

وی با بیان اینکه معتقدم باید فضای سیاسی کشور را تنوع ببخشیم و اجازه دهیم همه گروه‌های سیاسی که دوستدار نظام هستند در انتخابات شرکت کنند، افزود: مردم هم باید پای صندوق‌ حضور پیدا کنند. حضور در خانه هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ مردم باید پای صندوق‌ها بیایند و از میان کاندیداهای ریاست جمهوری به گزینه ای که سابقه درخشان و تجربه مفیدی دارد و می‌تواند کشور را اداره کند رأی بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من معتقدم شرایط خوبی پیش خواهد آمد و کاندیداها هم شرکت خواهند کرد و به امید خدا و خون این شهدا، انتخابات پرشوری در کشور خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha