۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85491774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاههای کشاورزی یزد با نصب پنل خورشیدی از قطعی برق معاف می‌شوند

یزد- ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه مزارع کشاورزی که بتوانند ۸۰ درصد برق چاه کشاورزی خود را تامین کنند از لیست خاموشی خارج می شوند گفت: هدف از نصب پنل‌‎‌های خورشیدی معاف کردن کشاورزان از قطعی برق است.

به گزارش ایرنا "محمدعلی حاتمی زاده" روز سه شنبه در نشست فوق العاده هماهنگی توسعه پنل های خورشیدی در بخش کشاورزی استان افزود: در استان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که تقریبا سه درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وارد فصل گرما میشویم و ممکن است با توجه به ناترازی در شبکه برقرسانی قطعی برق وجود داشته باشد در نتیجه، این قطعی مشمول چاههای کشاورزی هم می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد مزایای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را عدم قطعی برق، کسب درآمد، جلوگیری از آسیب به تاسیسات و تجهیزات چاههای کشاورزی، کاهش خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین بازگشت سرمایه طی چهار سال بیان کرد.

حاتمی زاده خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های ترویجی و توجیهی برای تبیین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مدیریت ترویج قرار گیرد همچنین بهره مندی از ظرفیت و اعتبار ائمه جمعه برای توجیه کشاورزان و مردم بسیار تأثیرگذار است.

به گفته این مسئول، یکی از شاخصه های ارزیابی مدیران جهادکشاورزی اجرای طرح پنل های خورشیدی در حداقل ۱۰ درصد از چاه های کشاورزی حوزه فعالیت انها تا شهریور ماه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha