۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85491907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشم شهروندان فرانسوی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به رفح+فیلم

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه از پاریس خبر داد که حدود ۱۰ هزار تن از حامیان فلسطین در اعتراض به گلوله باران مرگبار شهر رفح در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، معترضان در جریان تجمع دیروز (۷ خرداد) در مرکز پاریس و در چندصد متری سفارت اسرائیل گرد آمده و شعارهایی از جمله "ما همه فرزندان غزه ایم" و "غزه آزاد باید گردد" سر دادند.

این تجمع یک روز پس از گلوله باران رفح و آتش سوزی در یکی از اردوگاه های جنگ‌زدگان برگزار شد. در جریان این حمله مرگبار که با محکومیت جامعه جهانی روبرو شده ۴۵ نفر جان باختند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب ۶ خرداد با حمله به اردوگاه آوارگان رفح دست کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و صدها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha