پلیس راهور: معابر درون شهری قصرشیرین نیازمند آرام‌سازی است

قصرشیرین- ایرنا- رییس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: معابر درون شهری قصرشیرین نیازمندآرام‌سازی و نصب سرعت‌گاه استاندارد با تجیهزات و علایم هشدار دهنده مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ رسول نوری روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک قصرشیرین در فرمانداری این شهرستان با اشاره به برگزاری رویداد اربعین و حجم بالای تردد خودروهای زائران و به منظور کنترل ترافیک و همچنین بالا بردن ضریب ایمنی در مرز و شهرستان، افزود: برای این مهم معابر اصلی قصرشیرین باید به سامانه پایش و دوربین پلاک خوان تجهیز شود.

وی اظهار کرد: تقویت روشنایی معابر درون شهری قصرشیرین، رفع نواقص پارکینگ های شهرستان و تجهیز آن ها به سایبان، دروبین، سامانه اطفای حریق، جرثقیل و نیوجرسی و خط کشی و قطعه بندی مناسب و تامین روشنایی نیز از دیگر ملزماتی است که باید با همکاری پلیس راه و دیگر دست اندرکاران انجام شود.

رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: معابر درون شهری باید انسان محور باشد و همچنین شورای ترفیک نیازمند تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی مسائل به صورت تخصصی است تا موارد قبل از مطرح شدن در شورای ترافیک بررسی و پس از نظر کارشناسی در جلسه مطرح و درباره اجرایی شدن آن تصمیم گیری شود.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: : این شهرستان مرزی در مجموع ۴۰۰ کیلومتر راه دارد که ۱۸۰ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی، ۳۵ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر راه مرزی است و ساماندهی و حل مشکلات ترافیکی نیازمند اهتمام ویژه مسوولان است و بی توجهی به مشکلات ترافیکی شهرستان باعث حرج و مرج و بی قانونی می شود.

محمد نجفی افزود: مصوبه های شورای ترافیک الزام اجرایی و قانونی دارد و دستگاه های اجرایی و شهرداری باید مصوبات را در کمترین زمان ممکن انجام دهند چون این شهرستان مرزی که پیشانی نظام لقب گرفته باید از معابر در خور شان برخوردار باشد.

ایجاد تقاطع خیابان شهرداری به خیابان ساحلی با حضور پلیس راهور، نماینده فرمانداری و شهرداری، روکش آسفالت ورودی شهر از دروازه قرآن تا میدان امام (ره)، تامین روشنایی خروجی بلوار قصرشیرین ب طرف گیلانغرب، رعایت ایمنی در پروژه چهار خطه نمودن قطعه ۹ و ۱۰ از مصوبات شورای ترافیک قصرشیرین است.

محور کمربندی قصرشیرین به خسروی (قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا) میدان نصرآباد به طول ۶ کیلومتر و قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا به طول چهار و نیم کیلومتر است که با احتساب دور برگردان‌ها و رمپ‌های دسترسی طول آن به ۶ کیلومتر می‌رسد که نیازمند علایم است.

شبکه بزرگراه کربلا از مرکز تا مرز خسروی و اتصال به کشور عراق و احداث محور بزرگراهی جهت تسهیل تردد زوار اربعین حسینی (ع) و اتصال دروازه مرزی غرب کشور به شبکه بزرگراهی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با در اختیار داشتن ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha