هوادار - نساجی؛ یک گام تا تثبیت بقا در لیگ برتر

ساری- ایرنا- تیم فوتبال نساجی مازندران امشب برای قطعی شدن بقا در لیگ برتر به مصاف هوادار تهران می‌رود تا در صورت کسب هر سه امتیاز این مسابقه دیدار خانگی هفته پایانی‌اش مقابل فولاد خوزستان را با حضور هوادارانش بدون نگرانی و دلهره سقوط برگزار کند.

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال کشور امشب با برگزاری همزمان هر هشت مسابقه از ساعت ۲۰ انجام می‌شوند که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران باید در تهران به مصاف هوادار برود. دیداری که برای نساجی و البته ساکت الهامی می‌تواند حکم پایان ماموریت دشوار بقا در لیگ برتر باشد.

سوم دی پارسال که دیدار رفت نساجی و هوادار در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شده بود، ۲ تیم در شرایطی به مصاف هم رفته بودند که نیمکت سرمربیگری‌شان خالی بود. مسابقه محمود فکری به دلیل کسب نتایج ضعیف از هوادار جدا شده بود و سید مهدی رحمتی نیز به همین دلیل از سرمربیگری نساجی استعفا کرده بود.

نه ساکت الهامی روی نیمکت هوادار نشسته بود و نه مسعود شجاعی هنوز قراردادش با هوادار به عنوان سرمربی ثبت شده بود تا روی نیمکت این تیم بنشیند. شرایط هر ۲ تیم آن زمان بحرانی بود و فقط یک امتیاز فاصله داشتند. نساجی با ۹ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار داشت و هوادار هم با ۱۰ امتیاز روی پله سیزدهم جدول قرار گرفته بود.

هوادار - نساجی؛ یک گام تا تثبیت بقا در لیگ برتر

از همان مسابقه که با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید به بعد سرمربیگری هوادار به مسعود شجاعی سپرده شد که توانست شرایط تیم را تا حدودی بهبود ببخشد و از سقوط تیم به لیگ آزادگان جلوگیری کند. اما کمرنگ شدن بحران در نساجی چند ماه بیشتر از هوادار زمان نیاز داشت و به برکناری لوکاس آلکاراز نیز کشیده شد تا این‌که با روی کار آمدن ساکت الهامی شرایط تیم متحول شد و حالا فقط به یک برد نیاز دارد تا در لیگ برتر باقی بماند.

نساجی مازندران که هفته گذشته با کسب یک امتیاز مقابل استقلال تهران در قائمشهر مسیر قهرمانی آبی‌پوشان را ناهموار کرد، امشب با انگیزه‌ و روحیه‌ای بیشتر و بهتر از هوادار تهران به میدان می‌رود. انگیزه بقا در لیگ و روحیه به دست آمده از کسب نتایج خوب در هفته‌های گذشته شرایط روحی نساجی‌چی‌ها را در وضعیت خوبی قرار داده است.

نساجی از پنج مسابقه اخیرش موفق به کسب سه برد و یک تساوی شده و ۱۰ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را به دست آورده است. به عبارتی دیگر ۱۰ امتیاز از ۲۶ امتیاز کنونی نساجی و سه برد از ۶ بردش در این فصل را در پنج بازی اخیرش ثبت کرده است. شرایطی که نشان می‌دهد نساجی در آمادگی مناسبی قرار دارد و با همین آمادگی و انگیزه و روحیه می‌تواند امشب حکم بقا در لیگ برتر را امضا کند.

هوادار - نساجی؛ یک گام تا تثبیت بقا در لیگ برتر

حریف و میزبان امشب نساجی با ۲۹ امتیاز از ۲۸ مسابقه در رتبه یازدهم جدول قرار دارد و نساجی با ۲۶ امتیاز به دنبال سبقت گرفتن از پیکان و هوادار است تا علاوه بر تثبیت ماندگاری‌اش در لیگ برتر، جایگاه خود را نیز در جدول ارتقاء دهد و دیدار هفته پایانی مقابل فولاد خوزستان را با خاطری آسوده در قائمشهر برگزار کند.

نکته قابل توجه در مورد شرایط تیم هوادار تهران ناکامی‌ در سه مسابقه اخیرش است. هوادار سه بازی اخیرش در لیگ برتر و جام حذفی را به حریفان واگذار کرده و با سه شکست پیاپی به دیدار با نساجی رسیده است. این تیم از پنج بازی اخیرش در لیگ برتر نیز ۲ برد و یک تساوی به دست آورد و در ۲ دیدار نیز شکست خورد.

هواداری‌ها بیم سقوط از لیگ ندارند، اما مسعود شجاعی سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از مسابقه تاکید کرد که بازیکنانش با تمام وجود و شرافت خود برای اعتبار فوتبال در این مسابقه و دیدار پایانی می‌جنگند تا حقی از تیمی ضایع نشود. با این حساب هرچند که این مسابقه برای هوادار از اهمیت بالایی در امتیازگیری برخوردار نیست، اما نساجی با تیمی باید بازی کند که برای حفظ اعتبار و آبرو و جلوگیری از برچسب‌های احتمالی با چنگ و دندان از دروازه‌اش دفاع می‌کند و برای کسب امتیاز نیز تلاش خواهد کرد.

هوادار با ۴۰ گل خورده که پنج گل بیشتر از گل‌های خورده نساجی است، از نظر عملکرد خط دفاعی ضعیف‌تر از تیم مازندران است. اما در گلزنی با ۳۰ گل هشت بار بیشتر از نساجی دروازه حریفان را باز کرده است.

هوادار در بازی امشب علیرضا حقیقی دروازه‌بان شناخته شده و مطرح خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. نبود حقیقی در دروازه هوادار می‌تواند کار را برای نساجی‌چی‌ها کمی آسان کند. این تیم در نبود علیرضا حقیقی طی ۲ بازی اخیر که در جام حذفی و لیگ برتر داشت هفت گل دریافت کرده است.

یکی از نکات آماری تقابل ۲ تیم شکست‌ناپذیری نساجی در مقابل هوادار است. تیم هوادار تا کنون نتوانست نساجی را شکست دهد و همین آمار نساجی‌چی‌ها را امیدوار می‌کند که امروز هفتمین برد فصل و قطعی شدن بقا در لیگ برتر را جشن بگیرند.

۲ تیم تا کنون پنج بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که چهار بازی با تساوی پایان یافت و یک بار هم نساجی در قائمشهر موفق به پیروزی مقابل هوادار شد.

داوری مسابقه امشب هوادار و نساجی را امیر عرب‌برقای با همراهی حسین ظهیری، یوسف مغروری و فرزاد منصوری انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha