جشنواره ورزشی جوانان نابینا و کم‌ بینا، پاییز امسال برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان از برگزاری جشنواره ورزشی جوانان نابینا و کم بینا، ۲۴ مهر امسال به مناسبت«روز ملی پارالمپیک» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا مظلومی روز سه‌شنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان افزود: این جشنواره در رشته‌های مختلف مانند گلبال، دو و میدانی، جودو، شنا، فوتبال و شطرنج در ۲ بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف فدراسیون از برگزاری این جشنواره تشویق به ورزش و استعدادیابی از بین چهره‌های مستعد است.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: معلولیت، ناتوانی نیست زیرا همه انسان‌ها محدودیت‌هایی دارند اما در مجموع ناتوان نیستند و بنا به تلاش خود به اهدفشان دست می‌یابند.

مظلومی تاکید کرد: معلولیت یک مشکل شخصی نیست بلکه یک موضوع اجتماعی است، لذا مسوولان و سایر مردم باید کمک کنند تا جامعه توانخواهان نظیر نابینایان و کم بینایان نیز مانند سایر اقشار، زندگی خوبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان مولود انقلاب اسلامی است، گفت: جایگاه استان اصفهان در مقایسه با سایر، مناطق همواره بالا بوده است و امسال نیز جایگاه نخست را بر اساس ارزیابی‌های فدراسیون دارد.

جشنواره ورزشی جوانان نابینا و کم‌ بینا، پاییز امسال برگزار می‌شود

رییس فدراسیون با اشاره به اهمیت کسب مقام در پارالمپیک امسال پاریس تصریح کرد: تا به امروز چهار نابینا برای حضور در آن آوردگاه مهم جهانی سهمیه کسب کرده‌اند و با توجه به مسابقات دو و میدانی که پیش‌رو داریم، شمار ورزشکاران راه‌یافته به پاریس افزایش خواهد یافت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اصفهان نیز گفت: بی‌اخلاقی‌های ورزشی را باید با فعالیت فرهنگی اصلاح کرد و ما بر این اساس فعالیت می‌کنیم.

سیدمهدی صدری خاطرنشان کرد: حمایت از جامعه ورزشی بسیار درست و ضروری است اما رویکرد فرهنگی و تقویت این زمینه جزو اولویت‌های ما خواهد بود.
وی اظهار داشت: درست است که باید از قهرمانان به اصطلاح «به قله رسیده» حمایت کنیم، اما استعدادیابی، تربیت و حمایت از ورزشکاران جدید و افزایش ورزشکاران سازمان یافته نیز باید خیلی جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی ناصر چاووشی(مدیرکل بهزیستی استان اصفهان) و محمدامین موحد ثبت نام کرده بودند که پس از انصراف موحد، چاووشی با کسب ١۵ رای از ١۶ رای ماخوذه(یک رای باطله) برای چهار سال بعنوان رییس هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان اصفهان انتخاب شد.

جشنواره ورزشی جوانان نابینا و کم‌ بینا، پاییز امسال برگزار می‌شود

لیلا صفری بعنوان نایب رییس هیات برگزیده شد و محمدعلی حسین‌زاده بعنوان خزانه‌دار هیات رای اعتماد گرفت، همچنین سید اصغر فیاض، حسین جباری و پژمان پورشعبان برای عضویت در هیات رییسه، آراء لازم را کسب کردند.

رییس جدید هیات پس از فرایند انتخابات گفت: ٩٣ هزار مددجو در استان اصفهان زیر نظر اداره کل بهزیستی هستند که ١۴ هزار نفر آنان را افراد کم‌بینا و نابینا تشکیل می‌دهند.

چاووشی ادامه داد: گسترش ورزش در بین این جامعه هدف همچون سایر توانخواهان اهمیت بسیار زیادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha