مرکز رصد هوشمند مجرمان سابقه‌دار کرمان راه‌اندازی شد
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از افتتاح مرکز رصد و کنترل مجرمان سابقه‌دار در این استان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: پیگیری اجرای زیرساخت های لازم باهدف بهره گیری از پابند الکترونیک، کنترل و پایش دقیق مجرمان سابقه دار از چندی قبل در دستور کار این پلیس قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی بیان کرد: همزمان با سفر رییس مرکز اطلاعات جنایی پلیس آگاهی فراجا به استان کرمان طی روزهای اخیر و بازدید از دوایر مختلف پلیس آگاهی در آیینی با دعوت از مسئولان قضایی استان، مرکز رصد هوشمند و کنترل مجرمان استان افتتاح و چرخه فعالیت این سامانه در استان عملیاتی شد.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان همچنین از اجرای زیرساخت های لازم برای بهره گیری از پابند الکترونیک برای کنترل و پایش دقیق مجرمین سابقه دار خبر داد.

وی تاکید کرد: پلیس هم‌راستا با توسعه فناوری های نوین باهدف افزایش امنیت عمومی شهروندان بر اجرایی شدن پایش هوشمند سارقان و مجرمان حرفه ای از طریق دستبند و پابند الکترونیک اهتمام ورزیده و زیرساخت های لازم برای بهره گیری از این موضوع در حال انجام است.

میرحبیبی خاطرنشان کرد: این طرح با اهتمام ویژه پلیس برای مبارزه با سرقت و دیگر جرایم، تامین امنیت عموم در سطح جامعه و لزوم بهره گیری از روش های نوین برای سارقان و مجرمانی که به صورت حرفه ای و ادامه دار، اقدام به جرم می کنند اجرا می شود و مسئولان قضایی نیز ضمن تعامل با پلیس در اجرای این طرح، دستور لازم مرتبط با نحوه پایش الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه ای را به پلیس ابلاغ می کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه پلیس در رویکرد جامعه محور خود نسبت به اطلاع رسانی این طرح و نتایج حاصل آن در حوزه ارتقای امنیت و افزایش رضایتمندی شهروندان اقدام می کند و در این خصوص از عموم مردم همیشه همراه نیز می خواهیم نقطه نظرات خود را به پلیس منعکس کنند.

کشف محموله ۱۲۷ کیلویی تریاک در کهنوج

به گزارش ایرنا در خبر دیگر پلیس کرمان امروز آمده است: سرپرست انتظامی کهنوج از کشف ۱۲۷ کیلو تریاک در عملیات ضربتی پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حیدر احمدیوسفی گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر کهنوج با هم افزایی اطلاعاتی پلیس تهران مطلع شدند قاچاقچیان یک محموله سنگین موادمخدر را وارد شهرستان کرده اند و قصد انتقال آن به استان های دیگر را دارند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی و همکاری یگان امداد، خودرو حامل موادمخدر را شناسایی و آن را طی عملیات ضربتی در خارج از محدوده شهر متوقف و ۱۲۷ کیلو تریاک کشف کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان کهنوج با اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات و معرفی وی به مراجع قضایی بیان کرد: همکاری مردم زمینه ساز ماموریت های موفقیت آمیز پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و این موضوع مهم مورد تاکید است.

کهنوج در فاصله ۳۵۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha