سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- سوگواره ادبی «روز وداع یاران» همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در این آیین که با هدف گرامیداشت شهدای خدمت و با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: میزبانی از اهالی فرهنگ و هنر در ویژه‌برنامه «روز وداع یاران» توفیقی برای این اداره‌کل است زیرا شعر و ادبیات و هنر، عنصری قوی برای نشان دادن اهمیت و ارزش هر واقعه‌ به شمار می‌رود.

معصومی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی خدمتگزار خستگی‌ناپذیر، کارآزموده، مردمی و صدیق اسلام و ایران و مظهر شعارهای انقلاب بودند که ولایتمداری و اخلاص از فضیلت‌های برجسته ایشان بود.

وی اضافه کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری وجود ایشان، نعمتی مغتنم برای ایران عزیزمان بود و خدمات خالصانه‌ ایشان به دوره حیاتشان محدود نمی‌شود.

معصومی این را هم بیان کرد که حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع ایشان، نمایانگر ریشه‌ مردمی جمهوری اسلامی و قوت آن و یک پاداش الهی برای شهدای خدمت است.

وی ضمن تاکید بر مشاهده عینی خدمات ایشان در عرصه فرهنگ، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی اهتمام عملی به حوزه فرهنگ داشت و کتابخانه را یکی از ارکان مهم تحقق عدالت فرهنگی در جامعه عنوان می‌کردند.

معصومی افزود: بازدید از نمایشگاه کتاب، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه کتابخانه‌های سیار و ابلاغ سند ملی ترویج خواندن در شورای انقلاب فرهنگی از آخرین اقدامات ایشان بود و مشاهده تلاش‌های مجاهدانه و حمایت‌های بی‌دریغ ایشان در حوزه فرهنگ به ویژه در مقوله کتاب و کتابخوانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باعث قوت قلب اهالی فرهنگ شده بود.

وی اظهار کرد: ما اکنون در عرصه فرهنگ باید ادامه‌دهنده مسیر ایشان برای تحقق اهدافشان باشیم و در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ترویج عدالت فرهنگی، بستر ترویج کتابخوانی و توسعه ایران عزیزمان را فراهم کنیم.

دبیر محفل ادبی هاتف نیز اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم، مردمی، انقلابی، صدیق و سکاندار دولت ایران و یک عالم روحانی بود که در راه پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور خدمت کرد.

«مصطفی قلی‌زاده علیار» ادامه داد: شهادت ایشان و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد هرچند ملت ایران و تمامی ملت‌های آزاده و مسلمان را داغدار کرد اما حضور پرشور و ابراز همدردی مردم و دولت‌ها، عظمت ایران را به جهانیان نشان داد.

معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز ضمن اشاره به وحدت و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، گفت: انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست و رمز بقای آن مجاهدت و ایثارگری است.

«مهدی رضوی» این را هم بیان کرد که «شهدای خدمت الگوی آزادیخواهان جهان و تضمین‌کننده راه انقلاب شدند».

به گزارش ایرنا در این سوگواره، شاعران و اهالی فرهنگ و هنر اشعار خود را در رثای شهدای خدمت قرائت کردند؛ مداحی، پخش کلیپ‌های مرتبط و یادمان‌نویسی از بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha