۸ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۹
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85492767
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عفو بین‌الملل: حمله اسرائیل به اردوگاه رفح «جنایت جنگی» است

تهران- ایرنا- سازمان عفو بین‌الملل امروز (سه‌شنبه) حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح و شهادت و زخمی شدن‌ها ده‌ها فلسطینی در این حمله را «جنایت جنگی» خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان عفو بین‌الملل امروز به حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه واکنش نشان داد.

در بیانیه این سازمان که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر) منتشر شد، آمده است: حملات هوایی هولناک به غیرنظامیان در رفح آخرین مورد از حملات نیروهای اسرائیلی در نوار غزه بود و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: این حملات کور که باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان می‌شود، جنایت جنگی است که بایستی درباره آن تحقیق شود.

خبرگزاری فلسطینی الأقصی امروز تصاویر هولناکی از جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «المواصی» در غرب شهر رفح را منتشر کرد که بر اثر حمله هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

وزارت بهداشت غزه نیز صبح امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۴۶ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر شد.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این آمار جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه حدود ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این حمله درحالی انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (چهارم خرداد) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha