افتتاح روزانه یک طرح در خوزستان/ هدفگذاری برای کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با تاکید بر کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در استان، گفت: تا زمان انتخابات باید روزانه یک طرح یا یک کار بزرگ در استان انجام شود.

به گزارش ایرنا «علی‌اکبر حسینی محراب» روز سه‌شنبه در کارگروه اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت سید ابراهیم ریسی، رییس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: خوزستان همواره مورد توجه آیت‌الله رییسی بود و این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید راه او را با سرعت و جدیت پیش ببریم.

وی افزود: مصوبه‌های سفر آیت‌الله رییسی در خوزستان باید با جدیت دنبال شود تا شاهد پیشرفت استان باشیم؛ بر همین اساس در یک ماه باقیمانده تا انتخابات باید روزانه شاهد یک کار بزرگ یا یک افتتاح طرح در استان باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عقب ماندگی‌های خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، بیان کرد: هشت سال جنگ باعث شد تا این استان ۱۶ سال عقب بماند؛ به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما توجه به صادرات و تجارت و توسعه زنجیره صنایع بزرگ و کوچک است.

وی اضافه کرد: باید با تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگ مهارت‌آموزی را در استان برقرار کرد زیرا کارگر ماهر هیچ وقت بیکار نمی‌ماند.

«حسینی محراب» تصریح کرد: دانشگاه‌های استان باید در بخش مهارت‌آموزی بیشتر فعالیت کنند؛ در صورت توجه به شیلات، نخیلات و زراعت چوب در استان، می‌توان اشتغال‌ خوبی ایجاد کرد؛ همچنین تولید و صادرات صیفی‌جات و سایر محصولات کشاورزی نقش موثری در اشتغالزایی دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نیاز به کارگر ماهر در استان احساس می‌شود، افزود: جوانان ما به جای اینکه به کارهای دولتی تمایل داشته باشند باید به سمت حرفه و تخصص بروند و از این طریق درآمدزایی کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود خوزستان، انتظار داریم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد و اشتغال در استان تنها از طریق سامانه شغل انجام شود.

بر اساس این گزارش تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری، ایجاد ۷۰ هزار شغل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha