بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نهم خرداد به شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری، بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات خانواده‌محور بهزیستی، ذخیره ۲ ماهه شیرخشک در کشور، اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس، استفاده از سمن‌ها در حفاظت از حیات‌وحش،بیمه رایگان۳۳ میلیون ایرانی، سلامت دانش‌آموزان محور فعالیت شهیدجمهور و تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی

دادستان کل کشور با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قانونی از برگزارکنندگان انتخابات است، از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل و دادستانی‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و کمیته‌های رصد فضای مجازی و انتخابات خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در همایش سراسری دادستان‌های کل کشور که به صورت برخط برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند، افزود: ملت ما تجربه برگزاری انتخابات در دوران دفاع مقدس زیر بمباران را دارند و هرچند دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تنش باشند اما ولایت مطلقه فقیه را داریم و مادامی که به فرموده امام خمینی(ره)، پشتیبان ولایت باشیم به کشور آسیبی نمی‌رسد.ادامه خبر اینجا بخوانید.

تهیه پیش‌نویس وظایف واحدهای قضایی در مدیریت بحران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با تاکید بر ضرورت آمادگی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی، گفت: پیش‌نویس دستورالعمل وظایف واحدهای قضایی در مدیریت بحران تهیه شده است.

ابوالفضل نیکوکار در جلسه شورای مدیران برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: براساس اظهار نظر کارشناسان به طور میانگین بین هر ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال یک زلزله شدید در تهران رخ می‌دهد که اکنون ۱۹۴ سال از آخرین زلزله واقع شده می‌گذرد؛ از اینرو ضرورت پیش‌بینی و آمادگی و مقابله و باز توانی با این پدیده و مخاطره طبیعی از سوی دستگاه قضایی امری قطعی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

شهید امیرعبداللهیان به درستی تلفیق بین دیپلماسی و میدان را برقرار کرد

مدیر خانه «ای بی» (بیماران پروانه‌ای) با اشاره به دیدار صمیمانه وزیر امور خارجه فقید دولت سیزدهم با بیماران پروانه‌ای، گفت: دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان به درستی تلفیق بین دیپلماسی و میدان را برقرار کرد.

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید شهید حسین امیرعبداللهیان از خانه «ای بی» در (۲۷ مهر ۱۴۰۱) و دیدار وزیر امور خارجه با این بیماران، افزود: در ادوار گذشته یک تضاد بین میدان و دیپلماسی داشتیم اما در دولت شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و اهتمام ویژه ایشان که نشأت گرفته از توجه و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب است، شهید امیرعبداللهیان به این امر عمل کرد و تلفیق بین دیپلماسی و میدان به درستی برقرار شد که البته این نوع نگاه شهید دیپلماسی نشان از منش وی دارد.

هاشمی گلپایگانی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همران وی به عنوان شهدای خدمت، گفت: بدون تعارف می‌گویم؛ قبل از شهید بزرگوار امیرعبداللهیان مسئولان زیادی برای بازدید به خانه «ای بی» آمدند اما حضور ایشان یک فرق داشت؛ در بازدیدی که شهید دیپلمات از خانه «ای بی» داشت از نزدیک با تک تک بیماران پروانه‌ای دیدار و گفت و گو کرد و درد دل هایشان را شنید و با صبر حوصله بی‌نظیری دیداری صمیمی با ۳۰ نفر از این بیماران داشت.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

سلامت دانش‌آموزان محور فعالیت شهید جمهور؛ از توزیع شیر رایگان تا جذب مربی ورزش

توزیع شیر رایگان در میان دانش‌آموزان بعد از ۱۱ سال و جذب و تربیت مراقبین بهداشت و سلامت از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از ۲۰ سال وقفه دو موضوع مهمی است که با توجه شخص رئیس جمهور محقق شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این رابطه توضیح داد: بعد از ۱۱ سال وقفه، توزیع شیر رایگان دانش‌آموزی در دوره آیت‌الله رئیسی به سرانجام رسید و با نگاه دولت در برنامه هفتم لحاظ و سال گذشته در مقطع ابتدایی اجرایی شد.

صادق ستاری‌فر با بیان اینکه برنامه‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت در طول سه سال ریاست جمهوری آیت الله رئیسی در سه محور نیروی انسانی، فضا و تجهیزات برنامه‌ریزی شد، اظهار داشت: در حوزه نیروی انسانی، بعد از ۲۰ سال وقفه در اجرای قانون، موضوع جذب و تربیت مراقبین بهداشت و سلامت از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی میسر شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به رویکرد مقابله‌ای در برخورد با جرایم سایبری گفت: تاکنون ۷۲ نوع جرم سایبری شناسایی شده و اهم فعالیت‌های پلیس فتا در حوزه مرتبط به جرایم بانکداری الکترونیک، فیشینگ، جرایم حوزه اقتصاد دیجیتال، حملات سایبری و جرایم سازمان‌یافته و بین‌المللی است.

سردار وحید مجید در دیدار با وزیر کشور عراق و هیات همراه به تشریح فعالیت‌های این پلیس پرداخت و اظهار داشت: با توجه به استفاده از فناوری نوین در فضای مجازی، فرصت ایجاد بستر برای حکمرانی سایبری بسیار کوتاه است؛ از اینرو باید برای تامین امنیت سایبری فرهنگ استفاده از فضای مجازی حاکم باشد.

این مقام ارشد سایبری در ادامه به رویکردهای پلیس فتا فراجا در زمینه‌های تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری، آموزش و افزایش دانش سایبری کاربران، ایمن سازی زیرساخت‌ها و مقابله با جرایم سایبری اشاره کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی از خدمات کم تکرار رئیس جمهور شهید

دولت سیزدهم در طول ۳ سال فعالیت‌های جهادی در بخش‌های مختلف سلامت برای مناطق کم برخوردار و اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی در دهک‌های پایین، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و غیره انجام داد که کم تکرار است.

دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی از مردادماه سال ۱۴۰۰ تشکیل شد، از همان روزهای ابتدایی بنا را براین گذاشت مسیر خدمت رسانی به آحاد مردم را جهادی طی کند، آنچه که این دولت را متفاوت از سایردولت های پیشین می کند؛ ساده زیستی و توجه به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه در سراسرکشور است. بدون تردید پس از گذشت ماه ها از فعالیت این دولت می توان گفت که عملکرد مدیران، تصمیم گیران و مسئولان ذی ربط چقدر توانسته مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی، اقتصادی، معیشتی و غیره مرتفع کند.

شهید خدمت آیت الله رئیسی به عنوان کسی که سکاندار دولت سیزدهم را برعهده داشت، با رویکردهای مردمی و خدمتگزاری ساده و بی آلایش، سیاستگذاری درست، اصولی و منطقی را درپیش گرفت، یکی از بخش های مورد توجه دولت سیزدهم دربحث خدمات رسانی حوزه بهداشت و درمان بود. مسائل بسیار مهمی درحوزه سلامت در اولویت قرارگرفت که پس از گذشت ۳ سال آثار مثبت آن برای مردم نمود بسیاری داشته است.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

استفاده از ظرفیت انتظامی سه استان برای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)

فرمانده کل انتظامی کشور از آمادگی کامل پلیس برای برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برای برگزاری هرچه منظم‌تر این مراسم از ظرفیت انتظامی سه استان تهران، قم و البرز استفاده خواهد شد.

سردار احمد رضا رادان در قرارگاه انتظامی، امنیتی و ترافیکی روح الله که همه ساله به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی برگزار می‌شود، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که به ما توفیق داد تا لباس خدمت به تن کنیم و در مراسم مختلف عزا و شادی مردم حضور داشته باشیم.

وی افزود: در آستانه مراسم بین‌المللی رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم و این مراسم ما را بر آن می دارد که تمام تلاش خود را بکار گیریم و با مدد الهی این ماموریت مهم را به خوبی به سرانجام برسانیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

مهلت پذیرش اسناد پزشکی پارسال تا پایان خردادماه تمدید شد

اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت پذیرش اسناد پزشکی بازنشستگان در قرارداد بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۲ با شرکت آتیه سازان حافظ تا پایان خردادماه تمدید شده است.

صندوق بازنشستگی کشوری در این اطلاعیه آمده است: برای جلوگیری از تضییع حق بیمه شدگان مشترک این صندوق، تاریخ پذیرش اسناد پزشکی مربوط به سال ۱۴۰۲ تا پایان خردادماه امسال تمدید شد.

این موضوع صرفا شامل اسناد سال ۱۴۰۲ و قرارداد این صندوق با شرکت آتیه سازان حافظ است، که بازنشستگان می توانند در زمان تعیین شده مدارک سال ۱۴۰۲ خود را به شعب و نمایندگی های آتیه سازان تحویل دهند تا در فرآیند رسیدگی و پرداخت توسط صندوق بازنشستگی قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

استفاده از محصولات دخانی نوپدید و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اثرات مخرب مصرف دخانیات بر سلامتی انسان، گفت: محصولات دخانی نوپدید نظیر سیگار و قلیان الکترونیکی، ویپ و محصولات گرم کننده سیگار بدون دود به علت وجود نیکوتین در آنها، بسیار اعتیادآور است.

بهزاد ولی زاده، همزمان با هفته ملی بدون دخانیات با شعار "حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حق و مسئولیت همگانی"، درخصوص تولید و مصرف محصولات دخانی نوپدید، گفت: یکی از ترفندهای صنایع دخانی معرفی محصولات دخانی جدید مانند سیگارهای الکترونیک سیستم های ایجاد بخار (ویپ) و سیستم های گرم کننده تنباکو به عنوان محصولات بی خطر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات خانواده‌محور بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۹۳ نفر از خدمات خانواده‌محور بهزیستی بهره‌مند هستند.

فاطمه عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات خانواده محور بهزیستی شامل مراقبت در منزل، ارائه خدمات توانبخشی در منزل، کمک هزینه معیشت توانبخشی (مستمری)، کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیارشدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد (کمک هزینه معیشت ماده ۲۷)، کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده و کمک هزینه حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری


استفاده از سمن‌ها در حفاظت از حیات‌وحش/پرداخت ۱۰ میلیارد تومان بیمه خسارت به کشاورزان

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اهمیت فعالیت سمن‌های محیط‌زیستی در حوزه‌های مختلف گفت: از ظرفیت تخصصی سمن‌ها در تمامی حوزه‌های مرتبط با حفاظت از حیات‌وحش و مدیریت مناطق چهارگانه استفاده می‌کنیم.

حسن اکبری در جلسه تخصصی هم اندیشی با نمایندگان سمن های محیط زیست سراسر کشور ضمن خوشامدگویی به فعالان این حوزه و تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه به ارائه رویکرد دولت در این زمینه پرداخت و افزود: ما در گذشته در تعداد نمونه های زیستی، سلولی زنده و به طور کلی بانک ژن عقب افتادگی هایی داشتیم اما امروز با کشت برخی نمونه ها به عملیات شبیه سازی در آینده کمک کردیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

انتقاد غریب‌آبادی از انفعال سازمان ملل در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در رفح

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: هر جنایت بی‌مکافات رژیم خونخوار صهیونیستی، گامی به سوی مرگ ۷۹ سال تلاش بشر برای برقراری صلح در قالب سازمان بی‌عمل ملل متحد است.

کاظم غریب‌آبادی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی با اشاره به جنایت‌ رژیم صهیونیستی و قتل‌عام کودکان و زنان بی‌گناه ساکن در اردوگاه‌ رفح در جنوب غزه، نوشت: «باید تاسف خورد برای سازمان ملل متحد و ارکان و سازوکارهای بی ثمرش که زنده به آتش کشیده شدن کودکان در رفح را می‌بینند و هیچ اقدامی نمی‌کنند. هر جنایت بی‌مکافات رژیم خونخوار صهیونیستی، گامی است به سوی مرگ ۷۹ سال تلاش بشر برای برقراری صلح در قالب سازمان بی‌عمل ملل متحد.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس/ثبت بیش از ۷ هزار درخواست در سامانه سپند

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول خرداد در سامانه سپند، گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مرتضی ضامنی با اشاره به آغاز ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند از اول خرداد، اظهار داشت: ثبت نام سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول خردادماه آغاز و تا پایان خرداد ( ۳۱ خرداد) ادامه خواهد داشت. این امر بر اساس آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سپند به نشانی https://irtusepand.ir نسبت به ثبت درخواست سرویس خود اقدام کنند، در این سامانه اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

ذخیره ۲ ماهه شیرخشک در کشور/نگران گرانی و کمبود نباشید

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از ذخیره ۲ ماهه شیر خشک‌های عادی در کشور خبر داد و گفت: خانواده‌ها برای تهیه شیرخشک با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد.

علیرضا رستمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: اکنون کمبود شیرخشک در داروخانه های کشور وجود ندارد و در صورت هرگونه عدم دسترسی منطقه‌ای توسط معاونت‌های غذا و دارو اعلام و به صورت شبانه روزی تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: از مهرماه سال گذشته با تشکیل قرارگاه اصلاح سیاست های ارزی شیرخشک یک جراحی اقتصادی در این حوزه صورت گرفت به این مفهوم که مابه التفاوت قیمت ارزی در قالب یارانه از سوی دولت پرداخت و قیمت شیرخشک برای مصرف‌کننده ثابت باقی ماند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیمه رایگان ۳۳ میلیون ایرانی/شناسایی ۷۲ نوع جرم سایبری

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha