سهم بالای دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در تغییر کاربری اراضی ملی

یاسوج -ایرنا- دبیر کمسیون زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های مختلف اجرایی در قالب تشکیل تعاونی ها بیشترین سهم و نقش را در تغییر کاربری اراضی ملی استان داشته اند.

به گزارش ایرنا، حسین کاظمی روز چهارشنبه در کمسیون مبارزه با زمین خواری استان افزود:تعاونی های مسکن جهاد کشاورزی، فرمانداری شهرستان بویراحمد، استانداری،دادگستری،شهرداری یاسوج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،سازمان برنامه و بودجه بیشترین سهم را در تغییر کاربری اراضی ملی برای احداث مسکن داشته اند.

وی بیان کرد: همچنین تغییر کاربری های زیادی در اراضی ملی مناطق سروک، زمین های حاشیه سد شاه قاسم،تنگ کبوتری و آب نهر کاکان انجام شده است.

دبیر کمسیون زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسانی که به این عرصه های ملی خدمات آب،برق و گاز داده اند نیز متخلف هستند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بخش زیادی از تغییر کاربری های صورت گرفته مربوط به سال های گذشته بوده است.

سعید جاویدبخت افزود: در ۲ماه گذشته تاکنون ۵۰ هکتار از عرصه های ملی که به باغ تغییر کاربری شده بود رفع تصرف شده است. همچنین از سه سال گذشته تاکنون ۱۰۰هکتار عرصه ملی در کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان خارج شده است.

جاوید بخت ادامه داد بخشی از مشکلات مربوط به تغییر کاربری های استان به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات برای شناسایی برمی گردد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با یادآوری اینکه عرصه های طبیعی سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است گفت: دولت سیزدهم مصمم به انجام برخورد قاطع با متخلفان است.

محمدعلی روستا افزود:بسیاری از تغییر کاربری ها مربوط به پیش از سال ۱۳۸۱بوده که در آن زمان این امر قانونی بوده است.

وی بیان کرد:برخی از تعاونی های مسکن کهگیلویه و بویراحمد سرانه عمومی مانند فضاهای آموزشی و ورزشی را نیز در نظر نگرفته اند.

روستا به کمبود زمین برای اجرای بسیاری از طرح های مختلف به ویژه مسکن ملی در استان اشاره و تاکید کرد: تغییر کاربری پیامدهای مختلفی برای مردم استان داشته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: تک تک گزارش های مربوط به تغییر کاربری در حال بررسی و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

حامد رهبر با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد پس از ساخت و ساز ناچار به تخریب سازه ها هستیم تاکید کرد: در خصوص تغییر کاربری باید گزارش های به هنگام ترس صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha