احمدوند: حجم سفارش‌های نمایشگاه کتاب بالا بود/ بسته‌های پستی در راه است

تهران- ایرنا- رئیس سی‎‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه تعدادی از ناشران و کتاب‌فروشان هنوز بسته‌های خود را تحویل پُست ندادند، ادامه داد: حجم سفارش‌ها از نمایشگاه کتاب بالا بود و طبیعی است که تحویل و ارسال آن‌ها زمان می‌برد. شاید ظرفیت پست در برخی از شهرستان‌ها به اندازه سفارش‌ها نبود، در نتیجه به زمان بیشتری برای انجام خدمات نیاز دارند. 

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا، با اشاره به فعال بودن مجموعه پاسخگوی تلفنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: کارشناسان مجموعه در مرکز پاسخگوی تلفنی نمایشگاه (۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱) حضور دارند و مواردی را که توسط مخاطبان مطرح شود پیگیری می‌کنند، همچنین امکان دسترسی به تاریخچه خرید و مراحل پستی از طریق وبگاه نمایشگاه کتاب وجود دارد.

همکاران وزارت فرهنگ در مراکز پستی مستقر شدند و به همکاران اداره پست کمک می‌کنند تا کار با مشکل کمتری پیش برود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه تعدادی از ناشران و کتاب‌فروشان هنوز بسته‌های خود را تحویل پست نداده اند، ادامه داد: حجم سفارش‌ها از نمایشگاه کتاب بالا بود و طبیعی است که تحویل و ارسال آن‌ها زمان می‌برد. شاید ظرفیت پست در برخی از شهرستان‌ها به اندازه سفارش‌ها نبود، در نتیجه به زمان بیشتری برای انجام خدمات نیاز دارند.

رئیس سی‎‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام همکاری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت پست، توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با پست بسته‌هایی را که مشکل آدرس یا بسته‌بندی نامناسبی داشتند، اصلاح، مجدد بسته‌بندی و ارسال کرد. همکاران وزارت فرهنگ در مراکز پستی مستقر شدند و به همکاران اداره پست کمک می‌کنند تا کار با مشکل کمتری پیش برود.

به گفته او ناشران و کتاب‌فروشانی که هنوز سفارش‌های خود را پست نکردند، بسته‌ها را به تدریج آماده و پست و مسئولان نمایشگاه هم این روند را پیگیری می‌کنند.

احمدوند: حجم سفارش‌های نمایشگاه کتاب بالا بود/ بسته‌های پستی در راه است

برای اصلاح بسته‌های پستی از ناشران و کتاب‌فروشان وجهی دریافت نمی‌شود

احمدوند با تاکید بر اینکه تا زمانی که کتاب به دست خریدار نرسد پولی به ناشر و کتاب‌فروش پرداخت نمی‌شود، گفت: وقتی مردم از نمایشگاه خرید انجام می‌دهند، هزینه کتاب به امانت در اختیار نمایشگاه قرار می‌گیرد و به محض اینکه کتاب توسط خریدار دریافت شد، مبلغ با ناشر و کتاب‌فروش تسویه می‌شود، مسئولان نمایشگاه کتاب بر این روند نظارت دارند، آن را پیگیری می‌کنند و امیدواریم به صورت حداکثری سفارش‌ها به دست مردم برسد.

تا زمانی که کتاب به دست خریدار نرسد پولی به ناشر و کتاب‌فروش پرداخت نمی‌شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ۲۳ هزار بسته پستی که در همکاری وزارت فرهنگ و شرکت پست اصلاح و برای مخاطبان نمایشگاه ارسال شد، بیان کرد: برای این خدمات از ناشران هزینه‌ای دریافت نمی‌شود مگر اینکه ثابت شود اشتباه از طرف ناشر بوده است.

به گفته رئیس سی‎‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران و کتاب‌فروشان پیش از شروع نمایشگاه، قراردادی امضا کردند که یکی از موارد آن پذیرش پرداخت ۳ درصد از سود خالص ناشران و کتاب‌فروشان در بخش مجازی است. اگر ناشر یا کتاب‌فروشی این قرارداد را امضا نکرده باشد، نمی‌توانست عضو نمایشگاه کتاب شود. این مساله جدیدی نبود و این روال همیشه بوده است.

احمدوند با تاکید بر اینکه ارسال مبلغ خرید کتاب توسط ناشر یا کتاب‌فروش به جای کتاب سفارش داده شده، تخلف است، ادامه داد: این موارد حتما رسیدگی می‌شود. اگر ناشر یا کتاب‌فروش تعدادی از سفارش‌ها را پست نکند، این مشخص می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha