۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۸
کد خبر: 85493351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظریان: انتظار مدال در بازی‌های آسیایی زمستانی منطقی نیست

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی گفت: انتظار مدال از اسکی‌بازان جوان و بی‌تجربه که در رویدادهای بزرگی چون بازی‌های زمستانی آسیا تاکنون شرکت نکرده‌اند، منطقی نیست.

عباس نظریان روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره سیاست‌های کمیته ملی المپیک برای اعزام مردان به بازی‌های آسیایی زمستانی، اظهار داشت: ابتدا ورزشکاران زن و مرد برای انتخابی تیم ملی و حضور در این مسابقات ثبت نام می‌کنند و قبل از اعزام به این مسابقات ارزیابی مجدد می‌شوند که کدام یک از رشته‌ها وضعیت بهتری برای کسب مدال دارند و تصمیم نهایی برای اعزام گرفته می‌شود. در واقع کمیته ملی المپیک قصد دارد برای اعزام ورزشکاران مرد سیاست کیفی‌گرایی و برای اعزام ورزشکاران زن سیاست حمایتی لحاظ کند.

وی افزود: در ابتدای سال ۲۰۲۵ و انتهای سال ۱۴۰۳ نهمین دوره بازی‌های زمستانی آسیا پس از هفت سال وقفه مجددا به میزبانی چین برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۶ رشته ورزشی اسکی برگزار می‌شود. مسابقات رشته‌های یخی چون کرلینگ، آیس اسکیت و آیس هاکی از رشته‌های یخی و اسکی کوهستان و بیاتلون در این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: این مسابقات از ۱۹ تا ۲۶ بهمن در چین برگزار می‌شود. بسیاری از رشته‌ها از جمله رشته‌های یخی نوپا هستند و هنوز برخی افراد نگاه مدال‌آوری در این رشته‌ها دارند اما کسب مدال در آن سخت است. انتظار از اسکی‌بازان جوان و بی‌تجربه در رویدادهای بزرگی جون بازی‌های زمستانی آسیا در برابر کشورهایی که بیش از یک یا دو دهه در برخی از رشته‌ها سابقه حضور در رویدادهای بزرگ و مسابقات تراز اول را داشتند کمی منطقی نیست.

وی یادآور شد: تمام تلاش فدراسیون اسکی بر این است تا با ایجاد یک انتظار منطقی از وضعیت موجود کمک کند تا فرصت‌های ارائه نمایش خوب ورزشکاران ایران در این رشته‌ها در میادین بورن مرزی فراهم شود. با منطقی کردن انتظارات این ورزشکاران می‌توانند ماحصل تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که می‌کنند را در میادین و رویدادهای بین المللی به نمایش بگذارند.

نظریان گفت: برخی از رشته‌های ما هنوز تجربه برون مرزی ندارند اما در رشته‌های اسکی سابقه خوبی داریم و امیدوارم به طور شایسته در این مسابقات حضور یابیم. در رشته‌های یخی نیاز به کسب تجربه بیشتر داریم و باید ظرفیت خود را در برابر رقبای آسیایی بسنجیم و با حضور در این رویداد پرچم کشورمان را در این رشته‌ها به اهتزاز درآوریم. امیدوارم ورزشکاران کشورمان بتوانند با حضور در این میادین از تلاش‌هایی که می‌کنند و ظرفیتی که دارند، دفاع کنند و شرایط طوری پیش برود تا بتوانیم حضور شایسته‌ای در این رویدادها داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha