کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اورژانس استان تهران گفت: با همت رییس جمهور شهید در زمان خدمتش و افزایش ناوگان اورژانس، زمان رسیدن تکنسین ها بر بالین بیماران تهرانی با خودرو ۱۵ دقیقه و موتورلانس به ۹ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، محمداسماعیل توکلی در نشست خبری گفت: یکی از خدماتی که شهیدجمهور در دولت مردمی بر آن تاکید داشت، تامین و توسعه تجهیزات به ویژه ناوگان حمل و نقل بود که در این راستا این کاهش زمان برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده و تاکنون بی سابقه بوده است.

افزایش ۱۰۰ دستگاه موتورلانس در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: امروز بزرگترین ناوگان موتورلانس در اورژانس استان تهران مستقر است و ۲۶۰ دستگاه موتورلانس در تهران در حال خدمت‌رسانی هستند که این آمار در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۱۶۰ دستگاه بوده است.

به گفته رییس اورژانس استان تهران، در یکسال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در استان تهران انجام شده و، در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس مردمی ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین حجم تماس‌ها در کشور مربوط به شهر تهران است و مردم روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس استان تهران حاصل می‌کنند.

کاهش ۵۰درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس

توکلی اضافه کرد: با کمک اصحاب رسانه و فرهنگ سازی‌های صورت گرفته مزاحمت‌های تلفنی که روزانه عدد قابل توجهی بود تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: البته هنوز هم آمار مزاحمت‌ها زیاد است و روزانه ۷۰۰ مورد مزاحمت تلفنی ثبت می شود.

کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران

توکلی در خصوص دستاوردهای اورژانس در دولت سیزدهم گفت: دستاوردهای اورژانس قابل قیاس با ادوار گذشته نیست و اورژانس در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، متحول شد.

استقرار ۲ هزار و ۸۰۰ پرسنل اورژانس در حرم امام برای مراسم ۱۴ خرداد

رییس سازمان اورژانس استان تهران همچنین به برنامه کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ۲هزار و ۸۰۰ نفر از پرسنل اورژانس در حرم مطهر مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: چند دانشگاه علوم پزشکی کشور، در این مراسم مأموریت‌های ویژه‌ای دارند و به اورژانس کمک می‌کنند.

توکلی تاکید کرد: استقرار ۱۰ درمانگاه سیار و استقرار ۳۰۰ آمبولانس، ۶۹ دستگاه موتورلانس و سه بیمارستان صحرایی جهت ارائه خدمت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۲ هواپیما نیز برای پوشش امدادی مراسم پیش بینی شده است و ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی بالگرد هم آماده خدمت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha