۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85493617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار پروانه ساختمانی در اصفهان صادر شد

اصفهان - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از صدور چهار هزار و ١٣١ پروانه ساختمانی در این کلانشهر در یک سال اخیر خبر داد.

سید مرتضی حسام نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع مساحت زیربنا در پروانه های ساختمانی‌ صادر شده از سوی شهرداری در این مدت بیش از سه میلیون متر مربع بوده که در مقایسه با سال قبل از آن ١٧ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد پروانه‌های ساخت صادر شده در بافت فرسوده شهر اصفهان در یک سال اخیر ۴۹۸ مورد بود که نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

معاون شهردار اضافه کرد: در ۲ ماه ابتدای سالجاری، ۸۳۹ پروانه ساخت در مناطق مختلف اصفهان صادر شده که ۱۰۹ مورد آن مربوط به بافت فرسوده بوده است.

حسام نژاد تصریح کرد: در یک سال گذشته همچنین افزون بر ٢ هزار و ۴٠٠ پایان کار توسط شهرداری اصفهان صادر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: حدود ۴٣ هزار مورد استعلام موارد مختلف و مرتبط نیز در یک سال اخیر توسط این نهاد پاسخ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سالجاری با هدف افزایش رضایت شهروندان و تسریع و تسهیل در پاسخگویی به متقاضیان، کاهش زمان صدور پروانه را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان دارای ۱۵ منطقه شهرداری و بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است.

۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان و پس از آن شهرهای کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.

هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۷۸۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در استان اصفهان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha