پولیتیکو: آمریکا به دنبال تقویت جبهه مشترک با اروپا علیه روسیه و چین است

تهران- ایرنا- تارنمای «پولیتیکو» تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌کوشند کشورهای اروپایی را در مورد نقش چین در کمک به روسیه حساس و جبهه مشترک خود را با اروپا بر علیه چین و روسیه تقویت کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این نشریه آمریکایی، ایالات متحده در حال افزایش تلاش های دیپلماتیک خود برای متقاعد کردن اروپا در مورد میزان نقش آفرینی چین در کمک به جنگ روسیه در مقابل اوکراین است.

این گزارش افزود: کرت کمپبل، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده این هفته هشدارهای آمریکا در این زمینه را شخصا به دیپلمات های کشورهای اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارائه کرد.

سفر او پیش از اجلاس بزرگ رهبران این ائتلاف نظامی انجام شد که پیش بینی می شود در ماه جولای (تیر) در واشنگتن برگزار شود. انتظار می رود اعضای ناتو در این نشست پیامی جدی علیه پکن ارسال کنند.

کمپبل در جریان سفر روز چهارشنبه خود به بروکسل در گفت و گو با گروهی از رسانه‌ها از جمله پولیتیکو تصریح کرد: هدف کلی چین نه تنها حمایت از روسیه، بلکه کم اهمیت جلوه دادن علنی (این حمایت) ‌و در عین حال تلاش برای حفظ روابط عادی دیپلماتیک و تجاری با اروپا است.

پولیتیکو افزود: علاوه بر جنگ روسیه، تمرکز مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر ظرفیت مازاد چین در تجارت و مقابله با آن بوده است.

اوایل ماه جاری، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تعرفه خودروهای برقی چینی را چهار برابر کرد و به ۱۰۰ درصد رساند و انتظار می رود کمیسیون اروپا نیز به زودی اعمال تعرفه ها علیه پکن را آغاز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha