برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت شهدای خدمت همراه است

شهرکرد -ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و همرانشان در حادثه بالگرد گفت: برنامه‌های گرامیداشت سالگرد امام راحل امسال با محوریت رییس‌جمهور شهید و شهدای خدمت در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی انصاری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) افزود: ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ انقلاب است و با توجه به اثرگذاری امام راحل در جایگاه کنونی ایران اسلامی لازم است که نقش، جایگاه، منزلت و سیره امام و اندیشه‌های ایشان در جامعه برای نسل جوان تبیین و بازگویی شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌ها، اندیشه‌ها، تفکر، فرهنگ، گفتمان و مسیری که امام راحل برای ما ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه امام راحل در شرایطی که جهان به ۲ بلوک شرق و غرب تقسم شده بود بنای پایه‌گذاری حکومت جدیدی را گذاشت، اضافه کرد: امام راحل با درایت و رهبری هوشمندانه توانست فرهنگ انقلاب اسلامی را در سراسر جهان پایه گذاری کند.

انصاری با اشاره به جایگاه امام راحل در جهان از جمله شرق، غرب و آمریکای لاتین یادآور شد: امروز هر جا نام عدالت‌خواهی و دفاع ازمظلوم به صدا درآید، نام، نقش و ماهیت امام راحل و انقلاب اسلامی نیز شنیده می‌شود.

وی تاکید کرد: معرفی هرچه بیشتر شخصیت امام راحل برای نسل جوانی که این شخصیت را درک نکرده اند لازم و ضروری است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری گرامیداشت ارتحال امام راحل در مصلای امام خمینی شهرکرد در روز ۱۳ خرداد و برگزاری مراسم مشابهی در تمام مراکز شهرستان‌ها، شهرها و روستاها از جمله مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

وی با اشاره به اهمیت مناسبت ۱۵ خرداد و اعلام عزای عمومی از سوی امام راحل افزود: همچنین برای زنده نگه‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد و همچنین شهدای خدمت در مساجد منتخب چهارمحال و بختیاری نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

انصاری برضرورت ترسیم، تبلیغ سیره و بازخوانی اندیشه امام راحل و بازخوانی قیام ۱۵ خرداد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، آیین های ویژه سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۴ و ۱۵ خرداد، همه ساله با شرکت اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای این استان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha