انتخابات ریاست جمهوری، مسابقات ترای‌اتلون قهرمانی کشور را لغو می‌کند؟

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ترای‌اتلون(ورزش سه‌گانه) گفت: با توجه به همزمان بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، احتمال لغو برخی رویدادها از جمله قهرمانی کشور نوجوانان در تیرماه وجود دارد.

محمدکاظم حججی ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق تقویم فدراسیون ترای اتلون(سه گانه) قرار بود که مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان چهارم تیرماه برگزار شود اما با توجه به شهادت آیت الله رییسی(رئیس جمهور فقید ایران) و در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این احتمال وجود دارد که مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر لغو شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور باید منتظر تصمیم نهایی شورای تامین بود. با توجه به حساسیت انتخابات تیرماه، لغو این مسابقات دور از ذهن نخواهد بود. رقابت قهرمانی کشور یکی از مراحل گزینشی تیم نوجوانان برای رقابت‌های آسیایی در کشور قرقیزستان است که در صورت لغو این مسابقات، ۴ ورزشکار از درون اردوی تیمی مشخص خواهند شد.

رییس فدراسیون ترای‌اتلون ادامه داد: برگزاری رقابت قهرمانی کشور بزرگسالان، لیگ برتر باشگاهی، قهرمانی آسیای میانه و کاپ آسیا در تبریز و همچنین قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان مهم‌ترین رویدادهایی این ورزش به شمار می‌رود که برنامه ریزی‌های لازم برای حضور در این مسابقات انجام شده است. مسابقات آسیای میانه امسال قرار است شهریور همانند پارسال با حضور ۵ کشور و به صورت دواتلون(دوچرخه و دو ومیدانی) برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین لیگ برتر ترای‌اتلون مردان کشور در حالی اواسط مرداد کارش را آغاز خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در این رویداد ۸ تا ۱۲ تیم شرکت کنند. هدف ما از برگزاری لیگ صرف نظر از استعدادیابی این است که برای ورزشکاران این رشته منفعت مالی خوبی به ارمغان بیاید.

حججی اضافه کرد: مسابقات لیگ به صورت فصلی و در سه مرحله ادامه خواهد یافت که بنا داریم تا از ظرفیت استان‌های کردستان، مازندران، اصفهان و هرمزگان بیشترین بهره را ببریم. ملاک قهرمانی هر تیم جمع امتیازها در مراحل مختلف است.

رییس فدراسیون ترای‌اتلون افزود: مسابقات قهرمانی مردان آسیا امسال در شهر خُبر عربستان برگزار خواهد شد که تیمی متشکل از نفرات بزرگسال و جوان به این مسابقات اعزام خواهد شد. قرار است در خصوص اعزام تیم پارااتلون نیز تصمیم‌گیری شود تا در این بخش نیز نفراتی را به این رویداد آسیایی اعزام کنیم. در خصوص اعزام تیم‌های بانوان منتظر تایید مجوز از سوی وزارت ورزش هستیم و لباس وزرشکاران زن نیز از سوی این معاونت مورد تایید نهایی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha