۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبر: 85493975
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضور ۴ تیم خارجی در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی

۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبر: 85493975
حضور ۴ تیم خارجی در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی

زنجان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از حضور ارمنستان با سه تیم در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی در این استان خبر داد و گفت: افغانستان نیز با یک تیم حضور دارد و ۱۹۰ آزادکار با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، نشست خبری جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان و عباس محمدی رئیس هیات کشتی استان زنجان برگزار و در این نشست مسائل مربوط به برگزاری مسابقات کشتی جام تختی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازرگان: تماشای مسابقات برای دوستداران کشتی رایگان است

بازرگان در این نشست، اظهار داشت: برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام تختی توفیقی برای استان است که با پیگیری رئیس هیات کشتی به دست آمد. سه تیم از ارمنستان و یک تیم از افغانستان حضور دارند. قرار بود هشت کشور حضور پیدا کنند که تعویق رقابت‌ها موجب انصراف آنان شد. ۱۹۰ آزادکار داخلی و خارجی در رقابت‌های جام تختی حضور دارند.

وی گفت: سابقه میزبانی زنجان از رشته‌های مختلف نشان می‌دهد که همیشه از آزمون برگزاری رقابت‌ها سربلند بیرون آمده است. مراسم افتتاحیه فردا بعدظهر با حضور مسئولین استان برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تصریح کرد: این رقابت، پخش ملی و زنده دارد و تماشای آن نیز برای علاقمندان کشتی رایگان است و بلیط فروشی نداریم.

بازرگان گفت: باید نگاهی ویژه به ورزش داشته باشیم البته در چند سال گذشته این نگاه نسبت به گذشته بسیار خوب بوده است، اما هنوز تا ایده آل فاصله دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص کم و کسری‌های تبلیغات رقابت‌های جام تختی، گفت: تبلیغات رقابت‌ها از یک ماه پیش شروع شد اما به خاطر اتفاقات چند روز پیش برای شهدای خدمت بسیاری از بنرها جمع شد و حتی مسابقات یک هفته رقابت تعویق شد.

محمدی: استقبال خانواده های زنجانی از کشتی بی نظیر است

رئیس هیات کشتی استان زنجان نیز در این نشست خبری، افزود: زنجان پیشینه خوبی در کشتی دارد و تک ستاره‌های زیادی در کشور داشته است که حتی به مسابقات جهانی اعزام شدند. هدف میزبانی ما از مسابقات، ایجاد شور و اشتیاق است. خانواده‌های زنجان از کشتی استقبال زیادی دارند و در گذشته این ثابت شده است. همچنین از کلاس‌های کشتی و استعدادیابی نیز استقبال شده است. میزبانی می‌تواند آغازی بر تحول در کشتی زنجان باشد، زیرا شماری از قهرمانان استان پای کار آمدند و این می‌تواند برای آینده استان بسیار مهم باشد.

محمدی افزود: استان چهار کشتی‌گیر جوان در جام تختی دارد و جوانان زنجانی با کسب تجربه در این رقابت‌ها می‌توانند، گام‌های بلندی در مسیر موفقیت بر دارند.

وی گفت: چهار میلیارد هزینه این رقابت‌ها می‌شود که ۲ میلیارد آن از طریق کمک استانداری و شهرداری تامین شده و تاکنون از اسپانسرها کمکی نگرفتیم. به دنبال تامین کامل بودجه این رقابت‌ها هستیم.

رئیس هیات کشتی استان زنجان اظهار داشت:: شاید در لیگ یک و لیگ برتر نماینده نداشته باشیم اما تلاشمان در چهار سال گذشته این بوده تا در رده‌های پایه تیم‌داری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha