۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85494054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین‌گیری چهار سوداگر گنج در نگین گردشگری ایران

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85494054
زمین‌گیری چهار سوداگر گنج در نگین گردشگری ایران

ساری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: چهار سوداگر گنج در حین حفاری غیر مجاز برای کشف گنج در یکی از روستاهای بابلسر دستگیر و یک دستگاه گنج یاب از آنها کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران سرهنگ سید جعفر افضلی روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده یکی از روستاهای بخش رودبست توسط افردی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی بخش رودبست با تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و اطمینان از صحت موضوع به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر افزود: این چهار سوداگر گنج که گودالی به عمق ۹ متر در طول ۲۵ متر برای کشف عتیقه حفر کرده بودند به همراه یک دستگاه فلزیاب دستگیر شدند.

سرهنگ افضلی با بیان این که متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

شهرستان ساحلی بابلسر با ۱۴۵ هزار نفر جمعیت سالانه میزبان میلیون های گردشگر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha