تداوم وضعیت قابل قبول / هوای تهران در مرز آلودگی

تهران بزرگ - ایرنا - شاخص کیفیت هوای تهران در ششمین روز از هفته جاری با شاخص لحظه‌ای ۹۳ در شرایط قابل قبول ولی در آستانه آلودگی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای امروز /پنجشنبه/ پایتخت در بیشتر مناطق در شرایط قابل قبول قرار دارد و وضعیت آلاینده شاخص ( PM۲.۵) هم‌اکنون عدد ۹۳ را نشان می‌دهد.

البته شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۸۴ و وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران امروز هوا پر دو ایستگاه شهرداری (منطقه ۱۹) و فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) و هشت منطقه از تهران در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های سنی حساس) قرار دارد.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک و ۶۵ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha