پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مسیر پارلمان اسلوونی

تهران- ایرنا- دولت اسلوونی امروز (پنجشنبه) پیشنهاد رسمی خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ارسال به پارلمان این کشور را تصویب می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، رابرت گلوب نخست وزیر لیبرال اسلوونی به تازگی خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل، پیام روشنی برای جهان مبنی بر این است که ما باید هر کاری که ممکن است برای یافتن راه حلی دائمی برای صلح در خاورمیانه انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، دولت اسلوونی راهکار دو دولتی را تنها تضمین‌کننده امنیت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌داند.

اسلوونی ماه‌هاست که آتش‌بس دائمی در غزه، آزادی اسرای اسرائیلی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را خواستار شده است.

تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز به تازگی هشدار داد که سقوط نهایی دولت فلسطین در رام‌الله می‌تواند به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه منجر شود.

به گفته فایون، نشانه هایی از نسل‌کشی و نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی در غزه از طریق کشتار غیرنظامیان، آوارگی اجباری و استفاده از گرسنگی برای اهداف جنگی مشاهده می‌شود.

بر اساس قوانین اسلوونی، پیشنهاد به رسمیت شناختن یک کشور از سوی دولت ارائه می‌شود؛ این پیشنهاد سپس باید در کمیته سیاست خارجی پارلمان و در نهایت در پارلمان به تصویب برسد.

دولت جنبش لیبرال (GS) که گلوب از این حزب است و شرکای آن، حزب سوسیال دموکرات (SD) و چپ، اکثریت ۵۳ از ۹۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارند.

تاکنون ۱۴۶ کشور، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

سه شنبه گذشته (۲۸ مه/ هشتم خرداد)، سه کشور اروپایی اسپانیا، نروژ و ایرلند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته و این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha