برگزاری مسابقه برنامه‌سازی دانشجویی غرب آسیا  در دانشگاه شریف

تهران- ایرنا- مسابقه برنامه‌سازی دانشجویی غرب آسیا یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی است که امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ خردادماه) به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در این مسابقه دانشجویان از ۷۰ دانشگاه کشور از سراسر ایران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تیم برتر این مسابقه به چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه‌سازی دانشجویی که مهرماه سال جاری در کشور قزاقستان برگزار می‌شود راه خواهد یافت.

مسابقه‌ی جهانی ICPC معتبرترین رقابت برنامه‌نویسی در سطح جهان بوده و به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده است. از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف رسما به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است.

هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مساله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعدادهای جوان و ترویج مهندسی و علوم رایانه و ... است.

پیش از این دانشگاه شریف مسابقه ملی اینترنتی برنامه سازی دانشجویی را چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین با مشارکت بیش از ۶۲۰ تیم از دانشجویان علاقمند از سراسر ایران و ۵۰ تیم خارجی (از کشورهای هندوستان، بنگلادش، افغانستان و ...) با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha