تاکید فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق بر تأمین امنیت مرزهای مشترک

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور عراق بر استحکام مرزهای مشترک و تسهیل در تردد زائران اربعین امام حسین (ع) تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پلیس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سپبهد محمد عبدالوهاب سکر فرمانده مرزبانی کشور عراق با بیان اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق در کنار یکدیگر برای ایجاد امنیت مردم دو کشور در مرزها تلاش می کنند، افزود: به لطف خداوند متعال فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در موضوع مرز به بلوغ کامل دست یافته است و امروز وظیفه تامین امنیت ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزهای طویل جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سردار گودرزی با اشاره به تعامل مطلوب و روابط خوب مرزی میان مرزبانی ۲ کشور ایران و عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکهزار و ۶۰۹ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که به لطف خداوند متعال این حجم عظیم مرز مشترک با روابط و تعامل مطلوبی که بین مرزبانان ۲ کشور برقرار است به خوبی کنترل و مدیریت می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور در اربعین حسینی سال گذشته، عنوان کرد: امید است برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال توام با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد، انشاءالله با توسعه همکاری ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: تلاش ما بر این است امسال در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری گسترده و ویژه تری در ارتباط با تسهیل تردد زائران در مرزها صورت بگیرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی در ادامه این نشست در خصوص حل و فصل مشکلات مرزی دو جانبه و نیز توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت و سطح روابط، تعاملات و همکاری های مرزی را مطلوب ارزیابی کرد.

سردار گودرزی در خاتمه سخنان خود از ارسال پیام تسلیت سپبهد "محمد عبدالوهاب سکر" به جهت شهادت آیت الله "سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

روابط بی سابقه مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق

سپبهد عبدالوهاب سکر فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز با اظهار خوشحالی از دیدار با سردار "احمدعلی گودرزی" فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شهادت آیت الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران اسلامی را تسلیت گفت.

وی در ادامه با تأکید بر همکاری مطلوب مرزی میان ۲ کشور، اظهار داشت: مطمئن هستیم همکاری های مرزی موجب تقویت امنیت مرزهای بین ۲ کشور می شود.

سپبهد عبدالوهاب با بیان اینکه روابط حسنه مرزی بی سابقه ای در طول تاریخ بین دو کشور ایجاد شده است، افزود: تأمین امنیت مرزهای دو کشور خدمت به مردم دو کشور است.

وی با تأکید بر پوشش کامل مناطق مرزی مشترک با ایران و جلوگیری از هرگونه قاچاق و تجاوزهای مرزی، گفت: مرزبانی کشور عراق این آمادگی را دارد تا با همکاری مرزبانان جمهوری اسلامی ایران امنیت و همچنین تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین حسینی را فراهم کند.

فرمانده مرزبانی کشور عراق در خاتمه سخنان خود بر همکاری ها و تعاملات مشترک مرزی به منظور تأمین امنیت مرزهای بین دو کشور تأکید کرد.

آمادگی همه جانبه برای گسترش همکاری های علمی و آموزشی پلیس با عراق

بر اساس این گزارش، وزیر کشور عراق و هیات همراه در جریان این سفر از دانشگاه جامع علوم انتظامی امین بازدید کرد و در جلسه ای که به ریاست سردار "احمدرضا رادان" فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد، "الشمری" از نزدیک در جریان روند ظرفیت ها و اقدامات انجام شده قرار گرفت.

سردار رادان در این جلسه ضمن اعلام آمادگی همه جانبه پلیس ایران برای گسترش همکاری ها و تعاملات فی مابین با بهره مندی از ظرفیت های آموزشی علمی و پژوهشی و توانمندی های موجود در راستای تقویت نظم و امنیت کشور تاکید و تفاهماتی نیز در این زمینه انجام شد.

گفتنی است در دیدارهای اخیر ارتباطات خوبی برای تبادل  علمی دانشجویان و اساتید بین دو کشور ایران و عراق  بوجود آمده که این روند رو به افزایش بوده و قرار بر این شد تا یادداشت تفاهمی در این زمینه تنظیم شود و این تعاملات ادامه یابد که در این خصوص به بحث و تبادل نظر برای گسترش همکاری ها و تقویت رابطه پرداختند و در ادامه از چند واحد علمی و تحقیقاتی دانشکده های مختلف بازدید کردند.

در این بازدید الشمری نیز بر استفاده از توانمندی ها و تجهیزات پلیس ایران برای تقویت پلیس های تخصصی این کشور تاکید کرد.

گفتنی است، فرمانده مرزبانی عراق همراه هیاتی با وزیر کشور عراق به دعوت فرماندهی انتظامی کشور به ایران سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha