۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 85494636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ایمنی آب در ۲۰۰ شهر و ۱۴۹ روستای کشور اجرا می شود

یزد _ ایرنا _ مدیر دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه ایمنی آب در ۲۰۰ شهر و ۱۴۹ روستای کشور با هدف تضمین کیفیت و بهداشت آب شرب و پیشگیری از آلودگی منابع آب آشامیدنی اجرا می شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آبفا یزد " احمد منتظری" در کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب با حضور کارشناسان مسئول برنامه ایمنی آب ۱۲ استان کشور در یزد گفت: از این تعداد ۱۰۶ شهر و ۵۷ روستا موفق به کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت شدند که این سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه ایمنی آب اطمینان از انطباق کیفیت آب آشامیدنی با استاندارد های ملی است اظهار کرد : برنامه ایمنی آب مبتنی بر مدیریت ریسک است و تلاش می شود با شناسایی تهدید های مرتبط با آب در منابع، تصفیه و انتقال، ذخیره سازی و توزیع و پیش بینی اقدامات کنترلی متناسب با این تهدیدات آنها را حذف و یا به شدت کاهش داد تا از طریق اجرای این برنامه اطمینان حاصل شود تا آب آشامیدنی با کیفیت و عاری از هرنوع آلودگی به دست شهروندان می رسد.

مدیر دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر اهمیت اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان رویکرد پیشگیرانه و ریسک‌محور در حوزه سلامت و بهداشت آب آشامیدنی تاکید کرد و ادامه داد: مطالبه از دستگاههای اجرایی عضو کارگروه برای پیشگیری از آلودگی منابع آبی محدود در حوضه آبریز از وظایف اصلی کارشناسان مسئول برنامه ایمنی آب است.

منتظری اظهار داشت: از ویژگی های برنامه ایمنی آب حضور همه ذینفعان در موضوع آب در کارگروه فنی استانی، همچون سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، سازمان صنعت معدن و تجارت، نمایندگان استانداری، شهرداری و نماینده وزارت نفت است تا از طریق هم اندیشی و تعامل سازنده بین این سازمان ها هر نوع تهدید و آلودگی منابع آب شناسایی و پیشگیری شود.

مدیر مرکز پایش آبفای استان یزد نیز به پیشرو بودن استان یزد در زمینه اجرای برنامه ایمنی آب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: اکنون برنامه ایمنی آب در هفت شهر و شش روستای استان اجرا شده است و کارگروه برنامه ایمنی آب در کلیه شهرستانهای استان یزد فعال است.

“علی علیدوست“ به نهضت مخزن سازی با وجود ۱۳۰ هزار متر مکعب مخزن در استان اشاره کرد و افزود: حفاظت و حراست از مخازن ذخیره آب به عنوان یکی از اساسی ترین الزامات برنامه ایمنی آب از سوی حراست آبفای استان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال انجام و در حال تکمیل می باشد.

در این دوره آموزشی بر تغییرات ویرایش جدید رهنمود برنامه ایمنی آب و بخش‌نامه‌های ابلاغی دفتر بهداشت شرکت مهندسی تاکید شد و نقطه نظرات و تجربیات کارشناسی برای اجرای بهتر این برنامه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha