تجلیل کشورهای آمریکای لاتین از رئیس جمهور ایران در سازمان ملل

نیویورک – ایرنا- نماینده هائیتی در سازمان ملل به نمایندگی از گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا، نماینده کشور هائیتی به نمایندگی از گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه سقوط بالگرد ایرانی گفت: من مفتخرم که بیانیه حاضر را به نمایندگی از گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را در این مراسم به یاد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه آنها قرائت کنم.

او افزود: گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب ضایعه غم‌بار فوت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و همراهان ایشان متعاقب سانحه بالگرد در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۲۴ را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت و همدردی صمیمانه خود را اعلام می دارد. ضمن ادای احترام، مایلیم همبستگی و همدردی خود را با خانواده آن‌ها نیز ابراز کنیم.

نماینده کشورهای آمریکای لاتین در سازمان ملل تصریح کرد: درگذشت رئیس جمهور ایران جهان را شوکه کرد و همه مردم ایران را در غم و اندوه فرو برد.

نماینده کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزود: سید ابراهیم رئیسی با اشتیاق، پشتکار و اراده به مردم و کشور خود خدمت می‌کرد. وی در جوانی به سیستم قضایی ایران پیوست و خدمت خود را در آنجا آغاز کرد در طول عمر خود پست‌های مختلف قضایی داشته است.

او گفت: در این شرایط ناراحت کننده کشورهای لاتین و کارائیب به مردم و دولت ایران تسلیت گفته و همچنین به خانواده سید ابراهیم رئیسی و خانواده و خانواده سایر همراهان او صمیمانه تسلیت می‌گوید. کشورهای لاتین و کارائیب همچنین برای مردم ایران آرزوی پیشرفت و موفقیت دارند.

وی اضافه کرد که تعهد رئیس جمهور فقید به چندجانبه‌گرایی و همکاری‌های بین‌المللی و نقش مهمی که ایشان برای سازمان ملل متحد به‌عنوان چارچوب مهم همکاری و دیپلماسی قائل بود، و همچنین تلاش‌های وی در جهت ارتقای روابط دوستانه با سایر ملت ها، ارتقای توسعه اقتصادی و همکاری های منطقه ای ایفا کرد را به خاطر داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha