از ترسیم تصویر شهدای خدمت روی دیوار تا نصب سردیس در بزرگراه شهید رئیسی

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۶ تهران از برنامه ریزی و تدارک ویژه برای مراسم نامگذاری بزرگراه بعثت به نام شهیدجمهور خبر داد و گفت: ترسیم تصویر شهدای خدمت نیز بر دیوار یکی از تقاطع‌های این بزرگراه نقش می‌بندد و سردیس شهید رئیسی نیز در این بزرگراه نصب خواهد شد.

محمدامین سالاری پور روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نامگذاری معبری به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی و تغییر نام بزرگراه بعثت تصویب شد.

وی با بیان اینکه بزرگراه بعثت از جنوبی ترین بزرگراه های شهر تهران است، اضافه کرد: این بزرگراه به طول ۷/۲ کیلومتر از تقاطع میدان بهمن تا میدان بسیج ادامه دارد و از تقاطع‌های مهمی همچون شهید رجایی و پایانه مسافربری جنوب تهران گذر می‌کند.

سالاری پور با بیان اینکه بزرگراه بعثت یکی از مهمترین شریان‌های جنوبی تهران محسوب می‌شود، گفت: همچنین آغاز پروژه تقاطع غیرهمسطح این بزرگراه از خیابان شهید رجایی تا خیابان فدائیان اسلام از جمله اقداماتی است که در این دوره مدیریت شهری به تصویب رسیده که اهمیت بسیاری برای ساکنین جنوب پایتخت دارد.

وی اضافه کرد: بر آن هستیم تا جهت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای خدمت، برگزاری مراسمی شایسته و اقداماتی در خور شأن شهید جمهور هنگام تغییر نام بزرگراه بعثت داشته باشیم.

سالاری پور ادامه داد: از جمله برنامه ریزی های انجام شده می‌توان به اجرای ترسیم تصویر شهدای خدمت بر روی قسمتی از دیوار تقاطع بزرگراه تقاطع خیابان‌های شهید رجایی و بزرگراه شهید رئیسی یا طراحی و نصب تندیس و سردیس در این تقاطع اشاره کرد.

شهردار منطقه ۱۶ تهران یادآور شد: به زودی آیین تغییر نام بزرگراه بعثت به شهید جمهور آیت الله رئیسی با حضور مقامات کشوری و لشگری و مدیران شهری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای سه گانه، مقامات، مسوولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رییس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رییس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران تا میدان آزادی بر دستان مردم خداجو و قدرشناس پایتخت تشییع شد.

پیکر مطهر شهید رئیسی پس از تشییع در شهرهای بیرجند و مشهد در جوار حرم امام رضا علیه السلام به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha