امام جمعه ساری: مسائل محیط زیستی مازندران با جدیت پیگیری شود

ساری- ایرنا- امام جمعه ساری گفت: مازندران با چالش‌های متعددی در حوزه محیط زیست مواجه است که انتظار می‌رود با توجه به جایگاه و اهمیت این استان در حوزه‌های محیط زیستی، مسائل و حساسیت‌های استان در این حوزه با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز جمعه در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به در پیش بودن روز جهانی محیط زیست در هفته پیش رو اظهار کرد: استان ما از نظر محیط زیستی مورد توجه دنیا قرار دارد و با توجه به شرایط خاصش مسائل محیط زیستی در این استان از حساسیت‌های خاصی برخوردار است.

وی افزود: انتظار داریم سربازان، متولیان، مدیران و مسئولان این حوزه به محیط زیست مازندران توجه بیشتری داشته باشند. در حوزه محیط زیست مازندران دردهایی داریم که خود مسئولان به آن‌ها واقف هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور به سفر اخیر هیات دولت سیزدهم به مازندران اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی در آخرین سفر استانی‌اش به مازندران آمد و خاطره خوبی از ایشان برای مردم استان به جا ماند. در لحظات پایانی پیام تشکر را به مردم ابلاغ کردند.

امام جمعه ساری افزود: شهید جمهور در آن سفر سلسله دستوراتی دادند که نباید بر زمین بماند. مسئولان استان پیگیری کنند که مصوبات سفر عملی شود و شخص استاندار هم در این زمینه بیشتر پیگیر باشد. ضمن این‌که انتظار داریم مسئولان پاسخ نامه‌ها و درخواست‌های مردم که در آن سفر ارائه شد را بدهند.

محمدی لائینی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم گفت: مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس ۱۲ توصیه داشتند. انتظار داریم که نمایندگان مجلس به این نسخه عمل کنند. با تحقیق، فکر و تدبر بیشتر دنبال مشکلات قانونی و حقوقی بروند و وقت خود را صرف مسائل جزئی نکنند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را در پیش داریم. ۱۵خرداد ماه هم به تعبیر خود امام(ره) مبدا تاریخ جدید است و شهدای این روز حق زیادی بر گردن ما داشته و پیشکسوت کاروان شهدا و الگوی ما هستند.

این مسئول تصریح کرد: هرچند که امام(ره) تا واپسین لحظات زندگی خود دغدغه انقلاب اسلامی را داشتند، اما خطر دشمنان را هم به خوبی درک کرده بودند. درباره همین آمریکایی که امام فرمود «غلطی نمی‌تواند بکند» این را هم فرمودند که اگر غافل شوید همان آمریکا کیان و انقلاب ما را نابود خواهد کرد.

وی افزود: امام درودهایی را در کتاب کلمات قصار خود فرستاده از جمله بر عاشورا، ۱۵خرداد، ۲۲ بهمن و ملت شریف و ارزشمند ایران. وقتی در وصیتنامه الهی-سیاسی ایشان می‌خوانیم «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری‌ ‌امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به جایگاه ابدی سفر می‌کنم» یعنی به مردم اعتماد داشتند. امروز به روح مطهر حضرت امام(ره) عرضه می‌داریم آرام باش که این ملت با تمام وجود این انقلاب و امانت را مانند جان شیرین حفظ می‌کنند و در مقابل دشمنان از آن دفاع خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha