اندیشه‌ و مکتب امام راحل باید برای نسل آینده تبیین شود 

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اندیشه ها و مکتب امام خمینی (ره) باید برای نسل آینده تبیین شود تا دچار فراموشی و تحریف دشمنان نشود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: دشمنان براین مسأله تمرکز کرده اند تا امام (ه) و شخصیت و مکتب ایشان فراموش و تحریف شود جون امام خمینی (ره) و مکتب و اندیشه های وی دشمنان را به لرزه انداخت و هیبت و همینه آنان را در هم شکست.

وی اظهار کرد: جهان این ظرفیت را دارد که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و شیطان این قدرت را دارد که افکار عمومی را عوض و شخصیت‌ها را تحریف کند و لازم است از مکتب و اندیشه و این خصوصیات امام (ره) مواظبت شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بنیان گذار جمهوری اسلامی شخصیتی جامع داشتند افزود: ایشان سیاستمدار، عارف، مجاهد وفقیه بودند و در دشمن شناسی و ساده زیستی الگویی منحصر بفرد هستند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره سالروز قیام ۱۵خرداد مردم ایران نیز بیان کرد: در این روز امام خمینی (ره) تبعید شدند و بسیاری از مردم در این روز که بیش از ۱۵هزار نفر بودند توسط دژخیمان پهلوی به قتل رسیدند که یاد و خاطره آنان را هم گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آغاز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب لازم است در محیط کار و مجلس سرلوحه کار نمایندگان در مجلس جدید باشد.

وی اظهار کرد: تعامل قوای سه گانه استان نیز باهم از ملزومات یک مجلس انقلابی است و نباید فراموش شود که مجلس نمونه فضایل اخلاقی امت اسلامی است.

حجت الاسلام قریشی گفت: همه مسوولان و شورای نگهبان توجه کنند که به افرادی که به فرمایشات و مطالبات رهبر انقلاب توجه نمی‌کنند صلاحیت داده نشود.

وی با انتقاد از راکد ماندن عملیات اجرایی برخی پروژه های عمرانی و گردشگری و زیربنایی در استان از دهه ۷۰ تاکنون بیان کرد: طرح میدان امام (ره) از سال ۱۳۷۳، طرح گردشگری تله کابین ارومیه، طرح پل آذربایجان و چندین طرح دیگر سالهاست ناتمام مانده و به عنوان یک مطالبه مردمی لازم است در اسرع وقت به تکمیل آنها توجه شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اجرای طرح نور در استان گفت: لازم است هم خودمان و همه مسوولان نظام که وظیفه قانونی دارند به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند و طرح نور به درستی در استان پیاده شود.

به گزارش ایرنا در پایان آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد نمازگزان در حمایت از مردم فلسطین و غزه و رفح راهپیمایی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha