ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان؛ اندیشه‌های نکونام برای قهرمانی دراماتیک

تهران- ایرنا- تیم فوتبال استقلال تهران در هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) در ورزشگاه دستگردی مقابل پیکان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های پیکان و استقلال تهران در چارچوب هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود.

شرایط ۲ تیم در جدول کاملا متفاوت است. استقلال با ۶۴ امتیاز پایین‌تر از پرسپولیس ۶۵ امتیازی در رتبه دوم قرار دارد، آبی‌پوشان پایتخت اگر بتوانند در این دیدار به برتری دست پیدا کنند و در صورتی که پرسپولیس مقابل مس رفسنجان امتیاز از دست بدهد می‌توانند، قهرمان شوند. سناریوهای قهرمانی را می‌توانید اینجا بخوانید.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان؛ اندیشه‌های نکونام برای قهرمانی دراماتیک

اما شاگردان رضا عنایتی برای بقا در لیگ می‌جنگند، پیکان در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارد. خودروسازان اختلاف ۲ امتیازی با منطقه سقوط قرار دارند و اگر نتوانند در این دیدار امتیازی کسب کنند در صورت برتری فولاد خوزستان و استقلال خوزستان به لیگ آزادگان سقوط می‌کنند. پیکان تنها با کسب یک امتیاز در این دیدار فارق از هر نتیجه‌ای در سایر رقابت‌ها می‌توانند در لیگ برتر ماندنی شوند. سناریوهای سقوط را می‌توانید اینجا بخوانید.

استقلال با برتری یک بر صفر مقابل گل‌گهر راهی این میدان می‌شود و پیکان هم موفق شد در دقایق پایانی از شکست مقابل فولادخوزستان فرار کند و با تساوی ۲ بر ۲ پا به این مسابقه بگذارد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید، آرمین سهرابیان و پیمان بابایی گل‌های آبی‌پوشان را به ثمر رساندند و امیر شهیم تک گل پیکان را وارد دروازه استقلال کرد.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان؛ اندیشه‌های نکونام برای قهرمانی دراماتیک

آمار و ارقام تقابل‌های گذشته دو تیم کاملا به نفع آبی‌پوشان پایتخت است، این دو تیم تاکنون ۲۴ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پیکان هیچ‌گاه موفق به کسب برتری مقابل استقلال نشده است. ۱۴ برد سهم استقلال و ۱۰ دیدار نیز به تساوی کشیده شده است.

جواد نکونام برای این دیدار به غیر از کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور که به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود، ایمان سلیمی را نیز به دلیل محروم بودن، در اختیار دارند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد نکونام استقلال را با آرایش ۲-۳-۵ روانه میدان کند.

کاپیتان حسین حسینی بعد از اینکه نتوانست در هفته قبل دروازه استقلال را بسته نگه دارد در این دیدار انگیزه بالایی برای ثبت هفدهمین کلین‌شیت فصل خود دارد. او در حال حاضر با حسین پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور در صدر جدول کلین‌شیت این فصل از رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان؛ اندیشه‌های نکونام برای قهرمانی دراماتیک

رافائل سیلوا، امید حامدی‌فر و روزبه چشمی ۳ مدافع مرکزی استقلال را در این دیدار تشکیل می‌دهند. صالح حردانی از جناح راست و ابوالفضل جلالی از جناح چپ، فول‌بک‌های استقلال در این دیدار خواهند بود. زبیر نیک نفس، آرش رضاوند و جلال‌الدین ماشاریپوف خط هافبک استقلال را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو، ۱۱ بازیکن منتخب نکونام را برای این دیدار تشکیل می‌دهند.

ترکیب احتمالی استقلال تهران:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha