تعداد کامیون‌های خروجی از گمرک مرزی میرجاوه افزایش می‌یابد

زاهدان - ایرنا - ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: سرعت تردد ناوگان از گمرک مرزی میرجاوه ایران و تفتان پاکستان به منظور افزایش تبادلات تجاری افزایش می‌یابد.

محمدعلی خاشی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: گمرک تفتان پاکستان با افزایش پذیرش کامیون‌ها از گمرک مرزی میرجاوه به ۳۰۰ دستگاه در روز اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: پیرو هماهنگی به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با مقامات گمرک پاکستان، در دیداری با مرتضی یاسین مدیرکل گمرک کویته پاکستان در نقطه صفر مرزی در خصوص تسریع در تردد کامیون‌ها از گمرک مرزی میرجاوه گفت‌وگو و تصمیماتی مبنی بر افزایش تردد کامیون‌ها گرفته شد.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به پذیرش اندک کامیون‌های خروجی توسط گمرک طرف مقابل (پاکستان)، تردد کامیون‌ها از گمرک مرزی میرجاوه در روزهای اخیر به کندی انجام می‌شد که در دومین ملاقات مرزی مسوولان گمرکات استان با همتایان پاکستانی در ۲ روز اخیر مقرر شد تعداد کامیون‌های خروجی از گمرک مرزی میرجاوه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ۳۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۳۵۸ هزار دلار در ۲ ماهه نخست امسال از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه، بازارچه مرزی میلک، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

خاشی با بیان اینکه این میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال‌سنگ، میوه، گوجه‌فرنگی، خرما و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، کویت، عراق، آذربایجان، تاجیکستان افغانستان و هند صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha