۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85495727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن در مقابل ترامپ: کدام‌یک در نظرسنجی‌ها جلوتر است؟

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی در آمریکا که به دنبال محکومیت تاریخی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در دادگاه انجام شد، نشان داد که جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا با یک اختلاف دو درصدی از ترامپ جلوتر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت نتایج نظرسنجی این خبرگزاری و موسسه آیپسوس در روز جمعه و به دنبال محکومیت تاریخی ترامپ توسط هیات منصفه دادگاه به اتهام جعل اسناد مالی برای مخفی کردن پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی حاکی از برتری بایدن در انتخابات است.

این گزارش افزود: در نظرسنجی دو روزه از رای دهندگان واجد شرایط آمریکایی که ساعاتی بعد از مجرم شناختن ترامپ توسط هیات منصفه شهر منهتن انجام شد، ۴۱ درصد گفتند اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، به بایدن رئیس جمهوری دموکرات رای خواهند داد.

اما ۳۹ درصد از آنها ترامپ را به عنوان گزینه انتخابی خود معرفی کردند. این در حالیست که حدود ۲۰ درصد از رای دهندگان گفتند نامزدی را انتخاب نخواهند کرد و گرایش به نامزدهای حزب ثالث داشتند و یا این که عنوان کردند که اصلا ممکن است در انتخابات شرکت نکنند.

رویترز نوشت: پیشتازی تقریبا دو درصدی بایدن از ترامپ در این نظرسنجی در حالیست که تقریبا پنج ماه تا انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) در آمریکا باقی مانده است.

نظرسنجی قبلی خبرگزاری رویترز و موسسه آیپسوس که در بازه زمانی بین ۷ تا ۱۴ ماه مه (۲۵-۱۸ اردیبهشت) انجام شد نشان می داد که ترامپ و بایدن مورد حمایت ۴۰ درصد رای دهندگان هستند.

نظرسنجی جدید نشان داد که اگر رابرت کندی جونیور فعال ضد واکسن در انتخابات آینده به عنوان نامزد مستقل شرکت کند، ۱۰ درصد از رای دهندگان وی را انتخاب خواهند کرد.

کندی در نظرسنجی قبلی رویترز آیپسوس، مورد حمایت ۱۳ درصد رای دهندگان بود.

نظرسنجی اخیر که از بین بزرگسالان در سراسر آمریکا انجام شد نشان داد که به دنبال محکومیت ترامپ در دادگاه، یک نفر از هر ۱۰ رای دهنده واجد شرایط جمهوریخواه به وی رای خواهند داد.

ترامپ با ۷۷ سال سن همچنان با پرونده های کیفری دیگری روبه رو است که شامل تلاش او برای لغو شکست انتخاباتی اش در سال ۲۰۲۰ است. وی در همه این اتهامات مدعی بی گناهی شده است.

اما مساله سن بایدن که ۸۱ ساله است و انتقادها از حمایت حزب دموکرات از جنگ اسرائیل در غزه، حمایت از بایدن را تضعیف کرده است. اعتراضات در دانشگاه های آمریکا، نگرانی های دموکرات ها را درباره احتمال مخالفت رای دهندگان جوان با وی برانگیخته است.

نظرسنجی اخیر با مشارکت ۲ هزار و ۱۳۵ نفر به صورت برخط انجام شد.

به گزارش ایرنا، هیات منصفه دادگاه نیویورک، ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را در پرونده پرداخت حق السکوت و ۳۴ اتهام مربوطه مجرم شناخت. ۱۲ عضو هیات منصفه دادگاه منهتن نیویورک که از شهر نیویورک هستند، به دنبال بررسی شواهد و صحت اظهارات شهود کلیدی پرونده‌ حق السکوت ترامپ بودند و سرانجام او را ۳۴ مورد اتهامی مجرم و گناهکار شناختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha