۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85496955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حکم جدید علیه ترامپ و تاثیر آن بر نتایج نظرسنجی‌ها

تهران-ایرنا- حکم دادگاه منهتن علیه دونالد ترامپ تاثیر منفی بر دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به رئیس جمهوری سابق آمریکا داشته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای آمریکایی نیوزویک با اشاره به محکومیت ترامپ توسط هیات منصفه دادگاه نیویورک در پرونده ارتکاب ۳۴ فقره جرم در زمینه جعل اسناد تجاری در خصوص پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز هنرپیشه فیلم های غیراخلاقی در آمریکا، نوشت ترامپ این اتهام را رد کرده است و مدعی است که این پرونده کاملا تحت تاثیر انگیزه های سیاسی است و وکلایش تلاش خواهند کرد در صورت لزوم درخواست استیناف دهند.

از زمان صدور این حکم، ترامپ در سه نظرسنجی جداگانه با کاهش محبوبیت مواجه شده است.

موسسه افکارسنجی یوگاو در نظرسنجی که ساعاتی پس از صدور این حکم صادر شد اعلام کرد ۵۰ درصد از سه هزار و ۴۰ بزرگسال آمریکایی که در نظرسنجی این موسسه شرکت کرده اند گفتند که بر این باورند که ترامپ گناهکار است. تنها ۳۰ درصد خلاف این نظر را داشتند و معتقد بودند که ترامپ مقصر نیست. ۱۹ درصد هم گفتند که در این زمینه مطمئن نیستند. این نظرسنجی با حاشیه خطای مثبت و منفی ۲.۳ درصد انجام شد.

نظرسنجی یوگاو با تفکیک خط مشی های حزبی، نشان داد که تنها ۱۵ درصد از جمهوریخواهان فکر می کنند که ترامپ مقصر است و ۶۴ درصد خلاف این نظر را دارند.

این در حالیست که ۴۸ درصد افراد مستقل بر گناهکار بودن ترامپ باور دارند و تنها ۲۵ درصد او را مقصر نمی دانند.

اما در بین دموکرات ها اکثریت ۸۶ درصدی ترامپ را در این پرونده گناهکار می دانند و فقط پنج درصد فکر می کنند رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این پرونده بی گناه است.

در مجموع ۸۳۱ نفر از جمهوریخواهان، هزار و ۱۱۴ نفر از افراد مستقل و هزار و ۱۱۳ نفر از دموکرات ها در این نظرسنجی شرکت داشتند..

نظرسنجی موسسه مورنینگ کانسالت نیز که روز جمعه انجام شد نشان داد ۵۴ درصد رای دهندگان واجد شرایط حکم هیات منصفه دادگاه را پذیرفته اند و تنها ۳۹ درصد آن را قبول نداشتند.

در تفکیک گرایشات حزبی ۱۸ درصد از جمهوریخواهان این حکم را تایید و ۷۴ درصد آن را رد کردند.

۵۲ درصد از افراد مستقل با این حکم موافق بودند و ۳۳ درصد آن را نپذیرفتند.

در بین دموکرات ها حکم این دادگاه مورد تایید ۸۸ درصد اعضای این حزب قرار گرفت و تنها هشت درصد با آن مخالفت کردند.

این نظرسنجی با مشارکت دو هزار و ۲۰۰ نفر و با حاشیه خطای مثبت و منفی دو درصد انجام شد.

در نظرسنجی دیگری که خبرگزاری رویترز و موسسه آیپسوس بین روزهای پنجشنبه و جمعه انجام دادند پنج درصد از جمهوریخواهان و ۲۱ درصد از افراد مستقل گفتند که بعید است به ترامپ در انتخابات آینده رای دهند و دلیل آن را حکم اخیر دادگاه عنوان کردند.

در عین حال ۳۰ درصد از جمهوریخواهان و ۱۳ درصد از افراد مستقل گفتند احتمال زیادی وجود دارد که به ترامپ رای دهند.

با این حال، اکثریت جمهوریخواهان (۵۵ درصد)، افراد مستقل (۵۸ درصد) و دموکرات ها (۵۸ درصد) گفتند حکم مذکور تغییری در نظر آنها درباره رای دادن یا ندادن به ترامپ ایجاد نکرده است.

در همین حال، استون چانگ مدیر ارتباطات کارزار انتخاباتی ترامپ در تماس با نیوزویک از طریق پست الکترونیک در روز یکشنبه مدعی شد حمایت از ترامپ افزایش یافته و این باعث افزایش نظرسنجی ها و جمع آوری بی سابقه منابع مالی نزدیک به ۵۳ میلیون دلار، در تنها ۲۴ ساعت بعد صدور حکم شده است که ۳۰ درصد از آنها کمک کنندگان جدید هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha