تحول بنیادین در نوسازی و کاهش میانگین سن ناوگان خدمات دریایی هدفگذاری شده است

اهواز- ایرنا- سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در خصوص تامین ناوگان خدمات دریایی مورد نیاز بنادر کشور خبرهای خوبی در راه است گفت: با هدفگذاری های انجام شده به منظور تحول بنیادین در نوسازی و کاهش میانگین سن ناوگان خدمات دریایی، نسبت به سفارش ساخت و خرید تجهیزات مورد نیاز این بخش اقدام شده است.

به گزارش ایرنا علی‌اکبر مرزبان در نشست بررسی عملکرد حوزه دریایی این بندر تجاری، مسائل و چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهارکرد: تا پیش از پایان نیمه نخست سال جاری ۴۰ فروند شناور خدماتی به بنادر اختصاص داده خواهد شد و در مدار خدمات‌رسانی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید، تصویب برنامه جامع سیاست‌های کلی نظام در هیات وزیران طی دوران فعالیت دولت سیزدهم را از دستاوردهای آیت الله رئیسی در حوزه اقتصاد دریامحور عنوان کرد و تصریح کرد: این مصوبه‌ تکلیف و وظیفه خطیری را متوجه سازمان بنادر و دریانوردی کرده است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: پیش بینی شده که با تدوین دستورالعمل اختصاصی سازمانی برای این سند که بخش قابل توجهی از آن به سازمان بنادر و دریانوردی مربوط است، مسیر کاری رییس جمهور شهید کشورمان در حوزه بنادر و اقتصاد دریامحور ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، در دوران دولت شهید آیت‌ الله رئیسی، اتفاقات بسیار مهمی در حوزه تولید داخل رخ داد که سفارش ساخت شناور به سازندگان داخلی در شمال و جنوب کشور از جمله آنهاست؛ همچنین چند صد دستگاه انواع واگن و یک‌هزار TEU کانتینر با همکاری تولیدکنندگان داخلی و گروه کشتیرانی در داخل تولید شده و در اختیار ناوگان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha