هشت هزار میلیارد ریال برای گذر از تنش آبی در خراسان رضوی اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های رفع تنش آبی شهرها و روستاهای این استان برای گذر از تابستان امسال اختصاص یافته است.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل حفر چاه، احداث مخزن ذخیره و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت ذخیره آب در استان خراسان رضوی ۸۰۰ هزار متر مکعب است و یکی از چالش های این بخش پایین بودن سرانه مخزن ذخیرها است لذا ۸۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در دست اجرا است و انجام ۳۰ هزار متر مکعب نیز در مرحله مناقصه است.

امامی ادامه داد: منابع آب شرب مورد نیاز سه هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت روستایی و شهری تحت پوشش این شرکت در خراسان رضوی از طریق هزارو ۴۰۰ حلقه چاه تامین می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: خشکسالی دغدغه متولیان حوزه آب است و ذهن جامعه باید برای پذیرش مباحث مرتبط با این موضوع از طریق اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی آماده باشد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha