کمیته امداد سمنان ۱۶۲ میلیارد ریال وام ایجاد نیروگاه خورشیدی پرداخت کرد

سمنان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: ۱۶۲ میلیارد ریال وام اشتغالزایی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به مددجویان این نهاد حمایتی پرداخت شد.

محمد حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت وام اشتغالزایی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در تفاهم‌نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: برای ایجاد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به هر یک از مددجویان این نهاد حمایتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی مجری طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان به مددجویان زیر پوشش برای اشتغالزایی وام اجرای طرح را پرداخت می‌کند و شرکت توزیع برق خریدار برق تولیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال است.

کمیته امداد سمنان ۱۶۲ میلیارد ریال وام ایجاد نیروگاه خورشیدی پرداخت کرد

این مسوول خاطر نشان کرد: وام ایجاد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ۱۰۸ مددجوی متقاضی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان پرداخت شد.

به گفته وی، پرداخت وام به راه‌اندازی ۴۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون منجر شد و بقیه پنل‌های خورشیدی خانگی در حال اجراست و به‌زودی وارد مدار توزیع برق می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: پرداخت وام به مددجویان این نهاد حمایتی و راه‌اندازی ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاسِ دیگر در استان جزو برنامه‌هاست.

به گزارش ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

طبق آمارها، استان سمنان از ۳۶۵ روز سال ۳۲۵ روز سال هوای آفتابی دارد؛ به عبارتی این استان در حدود سه هزار کیلووات ساعت بر مترمربع در سال از هوای آفتابی بهره مند است که یعنی ظرفیتی مناسب برای توسعه انرژی خورشیدی دارد.

هر کیلووات سامانه خورشیدی می‌تواند سالانه یکهزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت در اقلیم سمنان برق تولید کند که امید است نگاه مردم و سرمایه گذاران به حوزه انرژی خورشیدی در این استان روز به روز با توجه به شرایط اقلیمی مناسب استان، تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha