مرتضی بیدآبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اردیبهشت امسال با مشارکت مردم برای ایجاد تعادل در بازار کالا و خدمات و شناسایی به موقع و مقابله با تخلفات عوامل اقتصادی سودجو بیش از ۹۵ درصد شکایات دریافتی رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: به استناد گزارش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اداره کل صمت همدان دومین استان در زمینه رسیدگی به شکایات و همچنین کمترین شکایت رسیدگی نشده، را کسب کرد.
بیدآبادی از ثبت یک هزار و ۲۷۰ تماس مردمی با سامانه ۱۲۴ در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: ۸۰ درصد شکایت های دریافتی مربوط به کالا و ۲۰ درصد مربوط به خدمات است و بیشترین تخلفات صورت گرفته در این مدت در زمینه گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه دریافت شکایتها و گزارشات مردمی ۱۲۴ این سازمان در مورد گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب، صادر نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت نگهداری و عرضه کالای قاچاق به عنوان پل ارتباطی است که امکان پیگیری شکایت نیز در این سامانه فراهم شده است.
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان همدان با اشاره به حجم بالای تماس های مردمی گفت: این موضوع نشانه افزایش اعتماد و مشارکت مردمی در عرصه های نظارتی به صنعت معدن و تجارت همدان است.
نظر شما