۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک از خدمات درمانی رایگان در مشهد بهره‌مند شدند

مشهد- ایرنا- مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک با سن کمتر از هفت سال در یک ماه اخیر، در این مرکز درمانی زیر پوشش خدمات درمان رایگان قرار گرفتند.

دکتر محمدرضا کشت‌مندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که برابر دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای اهداف و سیاست‌های جمعیتی، خدمات درمانی کودکان کمتر از هفت سال از اردیبهشت ماه امسال در این مرکز رایگان ارائه می‌شود افزود: از مجموع مراجعات یک ماه گذشته به بیمارستان اکبر در گروه سنی کمتر از هفت سال، ۷۰ درصد آنها از خدمات سرپایی و ۳۰ درصد دیگر هم از خدمات بستری این مرکز درمانی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد در حوزه سرپایی بیش از هشت هزار و ۴۰۰ نفر طی این بازه زمانی به درمانگاه، تریاژ اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی مراجعه کردند و همچنین در حوزه بستری بیش از سه هزار نفربیمار از خدمات ویزیت، آزمایشگاه و رادیولوژی بهره‌مند شدند.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: تمامی کودکان کمتر از هفت سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، سلامت، تأمین اجتماعی شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی در تمامی مراکز درمانی دولتی می شوند.

کشت مندی افزود: اگر بیماری فاقد بیمه و یا این که جزء اتباع خارجی باشد شامل این دستورالعمل نمی‌شود و هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب از وی دریافت می‌شود و این ۲ گروه شامل دریافت خدمات رایگان برای اقدامات تشخیصی و درمانی کودکان زیر هفت سال نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: مدت زمان بستری به شرط ایرانی بودن و داشتن بیمه پایه، تاثیری در اخذ هزینه از بیمار ندارد و در هرچند روزی که بیمار دوره درمان را طی کند خدمات ارائه‌شده‌ به صورت رایگان برای بیمار محاسبه خواهد شد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: بخشی از اقدامات درمانی مانند دندانپزشکی اطفال که با بیهوشی انجام می‌شود چون شامل پوشش‌های بیمه‌ای نبوده است طبق دستورالعمل ابلاغی شامل دریافت خدمات رایگان درمانی نمی‌شود.

کشت مندی افزود:در خصوص اتباع خارجی دارای بیمه هم باید گفت که چون این افراد از یارانه سلامت ایرانیان سهمی ندارند شامل دریافت خدمات نمی‌شوند و از این افراد هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha